וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגינו ביום הנכבה וטוענים: שוטרים היכו אותנו

ניר יהב

22.6.2011 / 18:02

בתלונה שהוגשה לאחרונה למחלקה לחקירות שוטרים נטען כי במהלך הפגנות יום הנכבה הפעילו שוטרים אלימות קשה כלפי מפגינים. ע"פ התלונה, הושלך מפגין לצואת סוסים ומפגינה הוכתה בפניה

ארגון "עדאלה" הגיש השבוע תלונה למחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים בשם מספר מפגינים שהשתתפו באירועי יום הנכבה במג'דל שמס, בה הם טוענים כי שוטרים רבים פעלו נגדם באלימות קשה. בתלונה, שנוסחה על ידי עורכת הדין ארנה כהן מהארגון, מפורטים מקרים של השלכת רימוני הלם וגז מדמיע כלפי מפגינים, בעיטות ואגרופים לפניהם של מפגינים, השלכת מפגין על צואת סוסים והתזת גז פלפל מטווח קצר לפניו של מפגין.

בתלונה נכתב כי המפגינים ביקשו מסגן מפקד מרחב הגליל, ניצב משנה קובי בכר, להניח להם משום שאין בהפגנה משום עבירה. על פי התלונה, נצ"מ בכר התעקש שעליהם לפזר את ההפגנה ואף הורה לשוטריו לזרוק רימון הלם בסמוך למפגינים. "מספר שוטרים החלו לבעוט במג'ד כיאל (אחד המפגינים - נ.י.) בבטנו, בין רגליו ובגבו ואחד השוטרים גם הכה בפניו עם אגרופו מספר פעמים. אחת המפגינות שפנתה אל השוטרים בניסיון להפסיק את המכות האכזריות הוכתה בידי השוטרים בבטנה ובפניה", נכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעיטות ואגרופים לפניהם של מפגינים. הפגנות יום הנכבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"(...) באמצע הדרך הושיבו השוטרים את מג'ד כיאל על הכביש בתוך ערימה של צואת סוסים ולאחר מכן הרימו אותו פעם נוספת ונשאו אותו עד שהטילו אותו בכוח לצד הכביש באופן שראשו נחבט בכביש והותירו אותו שם", נכתב עוד בתלונה.

עוד נטען כי האלימות וההשפלה כלפי המפגינים שנעצרו נמשכה גם בתחנת משטרת צפת, שם השמיעו השוטרים, על פי הטענה, הערות גזעניות כלפי העצורים. "עורכת הדין מייסא ארשיד כונתה 'פוסטמה' בעת שהובלה לחדר החקירות על ידי שוטר, אשר אף ירק לעברה בנוכחות שוטרים נוספים ובכללם שוטר, אשר ייתכן והוא מפקד התחנה", נכתב בתלונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השוטרים לא היססו לעשות שימוש בכוח רב על מנת לפזר התקהלויות שהיו חוקיות לחלוטין", נכתב בתלונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מעשי השוטרים באירועים מהווים דוגמא נוספת לתופעה החוזרת ונשנית של אלימות קשה שננקטת על ידי שוטרים כלפי אזרחים ערבים שכל חטאם היה שביקשו לממש את זכותם החוקית להפגין וסברו שחופש הביטוי בישראל חל גם עליהם", נכתב. "גם במקרה זה, כפי שעולה מתיאור ההתרחשויות לעיל, השוטרים לא היססו לעשות שימוש בכוח רב על מנת לפזר התקהלויות שהיו חוקיות לחלוטין ולא הייתה כל עילה חוקית לפיזורן או לשימוש בכוח כלשהו כלפי משתתפיהן".

לפני כחודש הגיש הוועד נגד עינויים, שם עובדת עו"ד מייסא ארשיד, תלונה נגד נצ"מ בכר בטענה שהפעיל אלימות נגד עו"ד ארשיד. ארשיד טענה כי בכר תקף אותה וסטר לה בתום ההפגנה ביום הנכבה ביער ברעם. האירוע אף תועד במצלמות טלוויזיה. בימים אלו מתנהלת חקירה נגד בכר בדבר תקיפה זו.

ממשרד המשפטים נמסר בשם המחלקה לחקירות שוטרים כי תלונות בנוגע לאירוע הנדון נמצאות בחקירת המחלקה.

*בהכנת הידיעה השתתף גלעד גרוסמן

עוד על הפגנות יום הנכבה:
האו"ם: סוריה איפשרה למפגינים לחדור לישראל
"מסמך מוכיח שסוריה שלחה את מפגיני יום הנכבה"
סורים חדרו לישראל ונורו על ידי צה"ל - 4 נהרגו

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully