וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות צועדים בתל אביב למען זכויות הקהילה הגאה

הקהילה הגאה בתל אביב חוגגת את חגה השנתי ואלפים ממלאים את הרחובות במצעד הססגוני תחת הכותרת "שווה להיות גאה - צועדים לשיוויון חברתי". בשל המצעד נסגרו רחובות רבים בעיר

עשרות אלפי בני אדם, בהם הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים, ביסקסואלים, א-מיניים וגם סטרייטים, ממלאים היום (שישי) את רחובות תל אביב וצועדים במצעד הגאווה השנתי, המתקיים השנה תחת הכותרת "שווה להיות גאה - צועדים לשיוויון חברתי". המצעד מהווה את שיאו של שבוע הגאווה ונועל את אירועי השבוע. לקראת המצעד נתלו ברחובות העיר דגלי הגאווה. החוגגים התכנסו בשעה 10 בבוקר בגן מאיר להפנינג חגיגי שכלל מוזיקה ומרתון מופעי דראג, ובשעה 13:00 יצא המצעד מגן מאיר ועבר דרך הרחובות המלך ג'ורג', בוגרשוב, בן יהודה וארלוזרוב, בדרכו לחוף גורדון שם תיערך מסיבת חוף גדולה, בהשתתפות אמנים מהארץ ומהעולם.

באירוע פתיחת המצעד, אשר התקיים בגן מאיר בתל אביב, הצטרפו לחוגגים גם פוליטיקאים ואנשי ציבור. יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, אמרה באירוע כי "המאבק לשיוויון עבור כל אזרחי המדינה, ללא יוצא מן הכלל, איננו מונופול של השמאל או של מפלגה כלשהי - הוא חובה של כל אדם, של כל מנהיג, של כל מפלגה" והוסיפה כי "לא מספיק להתהדר בערכיה של מדינת ישראל, בעיקר מול מדינות האזור, בנאומים נמרצים, צריך לשמור על אותם ערכים, להגן עליהם ולעגן אותם בחקיקה".

המועמד לראשות מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, השתתף גם הוא באירוע ואמר כי "בכל מקום שיש בו מאבק על זכויות המיעוט, האחר והשונה – אנחנו נהיה שם. עוד ארוכה הדרך לשוויון מלא. אסור להסתפק רק בדיבורים, צריך לדרוש גם מעשים. כמו שהובלתי את מהפכת האימוץ בקרב החד מיניים, אני מאמין כי הגיע הזמן למהפכות נוספות בתחומים נוספים".

כך זה נראה בשנה שעברה
גם בירושלים צעדו אלפים לכנסת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעה זו ישנם שיבושי תנועה במרכז תל אביב. לרגל המצעד נחסמו לתנועה עד השעה 19:00 הרחובות הבאים: רחוב בוגרשוב לכל אורכו למעט הקטע מבן יהודה עד הירקון. רחוב בן יהודה - מאלנבי עד שדרות נורדאו לשני הכיוונים. רחוב המלך ג'ורג' - מאלנבי עד דיזנגוף לשני הכיוונים. רחוב ארלוזרוב - מדיזנגוף עד הירקון. רחוב הירקון - מרחוב אלנבי עד שדרות נורדאו לכיוון צפון ובין נורדאו לגורדון לכיוון דרום. רחוב טשרניחובסקי נחסם מבוגרשוב. בנוסף נחסמו לתנועה הצירים המובילים לרחובות אלה.

בתוך כך תכננו כמה מאות פעילים להתפצל מהמצעד הרשמי ולערוך מצעד אלטרנטיבי, "רדיקלי". הצועדים תכננו לפנות שמאלה מרחוב בוגרשוב לבן יהודה ולחזור לגן מאיר שם תכננו לקיים אירוע סיום נפרד. אך עד כה לא אישרה המשטרה את קיום המצעד הרדיקלי ועדיין לא ברור אם ייצא לפועל. הצועדים ביקשו למחות על המסחור, לטענתם, של מצעד הגאווה העירוני ועל אופיו ה"מיינסטרימי" יתר על המידה. "המצעד מזמין אותכן לצעוד תחת הזהויות שלכן מבלי שיהיה צורך לעבד אותה או להציג אותה בגרסא קלה לעיכול", כתבו הפעילים בעמוד הפייסבוק של האירוע.

עדכון ראשון: 13:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully