וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשרד החינוך: "יותר מדי בחינות בישראל"

9.6.2011 / 17:07

בכנס בנושא החינוך אמר צבי צמרת כי בעיה מרכזית נוספת היא ריבוי מקצועות הלימוד. "הרצל לא היה מרוצה ממערכת החינוך הישראלית". ח"כ זבולון אורלב אמר כי משרד החינוך נכשל בערכים

יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, צבי צמרת, אמר היום (חמישי) כי אחת הבעיות המרכזיות במערכת החינוך בישראל היא שכהונתם של שרי החינוך קצרה ועל כן אינם מצליחים לבצע שינויים ארוכי טווח. צמרת, בעל התפקיד השלישי הכי בכיר במשרד החינוך, נאם בכנס גבעת וושינגטון לחינוך וערכים ואמר כי "מעורבותה של הפוליטיקה בחינוך יוצרת קושי בגיבוש מדיניות פדגוגית. בעיה נוספת היא שיש לנו למעלה מ-150 מקצועות בבתי הספר, ו-650 סוגי מבחני בגרות. אנחנו אלופי העולם בכמות הבחינות. הרצל לא היה מרוצה ממערכת החינוך הישראלית, זו לא מערכת חינוך אירופאית ובטח לא יהודית".

בשיחה עם וואלה! חדשות אמר צמרת: "מערכת החינוך בישראל מפריזה בבחינות. אני מקבל תלונות מהורים וממורים החל מכיתה ב' על העומס הרב. מחנכים וההורים אומרים לי כי מדובר בהגזמה פראית. משרד החינוך לא מעודד מספיק פעילות חינוכית במקביל ללימודים. יש מקצועות רבים שלא נמדדים בסרגל אך חשוב שיהיו במערכת החינוך. ציון נכשל בערכים למשרד החינוך".

בעיה נוספת שצמרת ציין היא ההצלחה של הציבור הדתי במקצועות המדעיים: "הציבור הדתי צריך להיות מוטרד ממצבו במדעים המדויקים, מקצועות בהם יש מגמה מטרידה של ירידה. זימנתי את ראשי החינוך הממלכתי דתי לפגישה בעניין".

"בתי הספר אינם נמדדים בערכים"

ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) שהשתתף אף הוא בכנס ואמר כי "גם הרצל וגם הרב קוק היו נותנים ציון נכשל למשרד החינוך בחינוך לערכים. בתי ספר בימינו, נמדדים מאוד במתמטיקה ואנגלית, אבל אינם נמדדים בכלל בכל הנוגע לערכים". לגבי דברי שר החינוך לשעבר יוסי שריד, שכינה את מנחם בגין ויצחק שמיר טרוריסטים, ופערים אידיאולוגיים במערכת החינוך אמר אורלב כי "ילדיו של יוסי שריד וילדיו של בנימין נתניהו לא יכולים ללמוד היום באותה כיתה. מערכת החינוך לא יכולה להיות ניטרלית והיא צריכה לקבל הכרעות לגבי דרכה הערכית".

עוד בנושא חינוך:
מנסים להשתפר: רפורמה בתיכונים: "המורים יתנו יותר ויקבלו יותר"

פניות לכתב: Bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully