וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד ל"תג מחיר": נזק נגרם למסגד סמוך לרמאללה

יהושע בריינר

7.6.2011 / 8:11

חמישה ימים לאחר פינוי המאחז עלי עין בבנימין, הוצת צמיג בוער סמוך למסגד בכפר אל-מורייר ועל קירותיו רוססה הכתובת "תג מחיר". נפתחה חקירה, אולם עדיין לא נעצרו חשודים במעשה

אלמונים הציתו הלילה (שלישי) צמיג בוער סמוך למסגד בכפר הפלסטיני אל-מורייר, צפונית-מזרחית לרמאללה. כוחות הביטחון חושדים כי מתנחלים ביצעו את המעשה במסגד הסמוך להתנחלות שילה, כחלק מפעולת "תג מחיר". כתוצאה מהצתת הצמיג נגרם נזק למסגד. פלסטינים שדיווחו למנהל האזרחי על האירוע, ציינו כי מספר שטיחים במסגד עלו באש ושעל קירות המסגד רוססו הכתובות "תג מחיר" וכן "עלי עין".

בצה"ל גינו את המעשה וגורמים בכירים בפיקוד המרכז אמרו כי הם רואים בחומרה כל מקרה של פגיעה במקומות קדושים. במקביל, לזירת האירוע הגיעו נציגי המנהל האזרחי וצה"ל שם נועדו עם ראש הכפר ומושלת רמאללה. במנהל האזרחי גם העבירו מסרי הרגעה לפלסטינים על מנת שהאירוע לא יביא לתגובה של התושבים, במיוחד לאור הרגישות של יום אל-קודס שמציינים הפלסטינים היום.

כמו כן, משטרת בנימין פתחה בחקירת האירוע שבוצע לפי החשד כנקמה על פינוי המאחז עלי עין ביום חמישי שעבר. צוות זיהוי פלילי של משטרת ש"י נמצא במקום ואוסף ממצאים מהזירה אולם בשלב זה לא נעצרו חשודים במעשה. עם סיום החקירה, יעביר המנהל האזרחי את ממצאיה לצד הפלסטיני.

בתוך כך, דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הורה לעיריית רמאללה להתחיל מיד בשיקום המסגד שהושחת.

במהלך פינוי "עלי עין" נפצעו שישה שוטרי מג"ב וחמישה אזרחים. הכוחות הגיעו סמוך לשעה 3:00 למאחז ופינו ארבעה מבנים שנבנו בצורה בלתי-חוקית. בפינוי נרשמו מספר עימותים אלימים בין הכוחות לבין המתנחלים, שיידו אבנים לעבר הכוחות וכן חסמו צירי תנועה. שלושה מתנחלים נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים ויידוי אבנים.

בהמשך לעימותים האלימים שהחלו עם פינוי המאחז, הושלך בקבוק תבערה שגרם להצתת רכבו של מפקד משטרת בנימין, סגן-ניצב יורם אקוע. לאחר המקרה עצרה משטרת מחוז ש"י חמישה צעירים בחשד למעורבות בהשלכת בקבוק התבערה.

עוד באותו נושא:
נעצרו חשודים בהצתת רכבו של מפקד תחנת בנימין

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully