וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 הרוגים בגבול סוריה, המפגינים החלו להתפזר

לאחר יום עימותים קשה, החלו המפגינים הסורים להתפזר מ"גבעת הצעקות" מול מג'דל שמס. בסופו של יום הדמים נרשמו כ-20 הרוגים ולמעלה מ-280 פצועים. צה"ל: "לא הפעלנו את כל האמצעים"

דובר צה"ל

(צילום: דניאל בוק, יובל בן אבו, רויטרס, הטלוויזיה הסורית, דובר צה"ל, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

יום עקוב מדם עבר על המפגינים בגבול הצפון, ואמש הסתמן כי אלו בצדו הסורי של הגבול ליד מג'דל שמס החלו להתפזר. מניין המפגינים הסורים שנהרגו בעימותים עם כוחות צה"ל ליד גדר הגבול במג'דל שמס עלה ל-20, כך דיווחה אמש(ראשון) סוכנות הידיעות הסורית.

עוד דווח כי למעלה מ-280 בני אדם נפצעו בהפגנות. המפגינים אף הבעירו מדורות על מדרונות "גבעת הצעקות", אולם עם רדת החשכה החלו רבים מהם להתפנות מהמקום. כוחות צה"ל עדיין ערוכים בכוחות מתוגברים בגזרה וקולות ירי נשמעים מדי פעם. אתמול בשעות הערב המוקדמות פתחו כוחות מיוחדים של המשטרה בירי מסיבי של רימוני גז מדמיע בכדי לפזר את המפגינים.

צה"ל יורה גז על הפורצים המג'דל שמס, מאי 2011. שלומי גבאי
גם בצה"ל נערכים לבלות את הלילה על הגבול/שלומי גבאי

בזירת ההתרחשויות השנייה, סמוך למעבר קוניטרה, דווח כי ארבעה מוקשים התפוצצו בצד הסורי של הגבול ברמת הגולן. הסורים דיווחו על נפגעים, אולם מספרם ומצבם לא ידוע. המוקשים התפוצצו ככל הנראה כתוצאה משריפה שהתלקחה בשדה המוקשים, זאת לאחר שמפגינים פלסטינים השליכו בקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל.

גורמים בכירים בצה"ל אמרו אתמול בצהריים בתגובה לאירועי "יום הנכסה" ברמת הגולן כי "אנו פועלים באופן מדויק והפעלת האש היא מינימלית ככל שניתן. עם זאת, עוד לא הפעלנו את כל האמצעים והיכולות שברשותנו".

בתוך כך, מחלקת המדינה האמריקנית הביעה דאגה מההתפתחויות בגבול ישראל-סוריה. "ארצות הברית מוטרדת מאוד מהאירועים ברמת הגולן, שגרמו למוות ולפציעות, אולם לישראל, כמו לכל המדינות הריבוניות, יש הזכות להגן על עצמה", נמסר בהודעת מחלקת המדינה. כמו כן צוין כי ארצות הברית קוראת לצדדים לגלות איפוק ו"להימנע ממעשי פרובוקציה".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 20:46, 05.06.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully