וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: יוצאי צבא יקבלו קצבת ילדים כפולה

5.6.2011 / 18:40

יוזמה נוספת של ישראל ביתנו להטבה עם יוצאי צבא ושירות לאומי, עלולה להכעיס את המפלגות החרדיות: על פי הצעת החוק, המשרתים את המדינה יקבלו קצבת ילדים כפולה

קרב נוסף בין ישראל ביתנו לסיעות החרדיות? יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ דוד רותם ויו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), הגישו הצעת חוק נוספת במטרה להיטיב עם המשרתים בצה"ל ובשירות הלאומי, לעומת אלה שלא שירתו.

על פי הצעת החוק, יוצאי צבא ושירות לאומי יזכו לקצבת ילדים מוגדלת מהביטוח הלאומי, שסכומה יהיה פי שניים מהסכום הבסיסי המוענק לכל אזרח. מי ששוחרר משירות על פי חוק הנכות, לא ייפגע מחוק זה.

"אנחנו נמשיך ונחוקק חוקים שייטיבו עם מי שמשרת למען המדינה, בצה"ל ובשירות לאומי, בעיקר בתקופה שבה מספר המשתמטים עולה", אמר רותם. "אי אפשר לטעון כי זה חוק שמפלה, משום שאין שום סיבה שלא לתת טובות הנאה ולדאוג למי שמשרת את המדינה", הוסיף.

"להגדיל את הקצבה"

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "הצעת החוק באה להגדיל את קצבת הילדים ליוצאי צבא, במטרה להיטיב עם אלו המשרתים בצבא ההגנה לישראל, במשמר הגבול, במשטרת ישראל ובכל שירות למען המדינה המוכר בחוק שירות הביטחון".

ועדת החוקה של הכנסת אישרה לפני כשבועיים בהכנה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) המבקשת להעניק עדיפות ליוצאי צבא ושירות לאומי בקבלה לעבודה בשירות המדינה. זאת חרף מחאתם של נציגי המגזר החרדי שהתנגדו נחרצות להצעת החוק בטענה שהיא עשויה לפגוע בזכויותיהם של הצעירים החרדים להתקבל לשירות הציבורי.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully