וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג'דל שמס: אבנים מושלכות לעבר כוחות צה"ל

5.6.2011 / 19:23

אחרי יום שקט בצד הישראלי של הגבול הסורי, החלו עשרות תושבי מג'דל שמס ליידות אבנים לעבר כוחות צה"ל. לא דווח על נפגעים. נכבדי הכפר מנסים להרגיע את הרוחות

רויטרס

(צילום: יובל בן אבו, רויטרס, הטלוויזיה הסורית, דו"צ. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

תושבים במג'דל שמס החלו להשליך הערב (ראשון) אבנים לעבר כוחות צה"ל שנמצאים באזור. לא דווח על נפגעים. בתגובה צה"ל ירה לעבר התושבים גז מדמיע. התקרית החלה לאחר שהכוחות ירו רימוני הלם לעבר המפגינים מצדו הסורי של הגבול. נכבדי הכפר מנסים להרגיע את הרוחות.

תושבי מג'דל שמס אמרו כי הם "לא מפחדים, לא מהטנק ולא מהציונים. בדם ואש נפדה את הגולן". תושב הכפר, איברהים עז אל-דין, סיפר כי "זה שקר וכזב שזרקו אבנים על הצבא והמשטרה. ניסו לפגוע בנו בכוונה, סתם בלי שום התגרות. לא עשינו כלום, למה ירו?"

בתוך כך, בשעות הערב פתחו כוחות מיוחדים של המשטרה בירי מסיבי של רימוני גז מדמיע בכדי לפזר את המפגינים בטרם רדת החשכה, אולם ההפגנה לא פוזרה. הטלוויזיה הסורית דיווחה הערב כי מניין ההרוגים בעימותים באזור הגבול עומד על 14 מפגינים. כמו כן נפצעו בעימותים יותר מ-200 מפגינים.

בזירת התרחשויות השנייה, סמוך למעבר קוניטרה, דווח מוקדם יותר כי ארבעה מוקשים התפוצצו סמוך למעבר קוניטרה, בצד הסורי של הגבול ברמת הגולן. הסורים מדווחים על נפגעים, אולם מספרם ומצבם לא ידוע. המוקשים התפוצצו כתוצאה משריפה שהתלקחה בשדה המוקשים. זאת לאחר שמפגינים פלסטינים השליכו בקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל.

גורמים בכירים בצה"ל אמרו בצהריים בתגובה לאירועי "יום הנכסה" ברמת הגולן כי "אנו פועלים באופן מדויק והפעלת האש היא מינימלית ככל שניתן. עם זאת, עוד לא הפעלנו את כל האמצעים והיכולות שברשותנו". צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות במטרה להרחיק את הפלסטינים מהגדר, לפי שעה ללא הועיל.

לדברי הגורמים, הכוחות הונחו להפגין איפוק ושליטה, אך גם נחישות מרבית. "לא נאפשר פריצה או פגיעה בגדר הגבול", אמרו הגורמים. לדבריהם, כוחות צה"ל פתחו באש רק לאחר שהמפגינים הוזהרו, וכן בוצע ירי מדויק אל עבר פלג גופם התחתון של המפגינים. עוד הוסיפו בצה"ל כי האירועים בגדר הינם פרובוקציה של הממשל הסורי, וזאת במטרה להסית את דעת הקהל מהאירועים הפנימיים במדינה. לדברי הגורמים, מערכת הביטחון העבירה אזהרות לסוריה באמצעות כוח האו"ם המוצב במקום.

"האינתיפאדה שלנו נמשכת"

נוכח אירועי היום, מארגני ההפגנות מבטיחים לקיים צעדי מחאה נוספים ביום שלישי השבוע, אז יציינו הפלסטינים את יום כיבוש ירושלים. "ב-7/6/1967, היום השלישי לתוקפנות הישראלית, פשטו הטנקים והרכבים המשוריינים של ישראל על העיר העתיקה בירושלים כדי לכבוש אותה", כך נכתב בפתח דף פייסבוק חדש הקורא לאינתיפאדה פלסטינית שלישית ולשחרור ירושלים ביום נפילתה. "הם נכנסו דרך שער האריות, ירו פגזים לכל עבר, ואז הודיע הפושע מרדכי גור: 'אלאקצא בידיים שלנו' – הר הבית בידינו".

בדף עצמו, בו חברים לפי שעה 29,422 תומכים, נאמר כי דרכי הפעולה יפורטו בהמשך, אך הודגש כי "האינתיפאדה שלנו נמשכת, די לישראל". כמו כן, ישנה קריאה לתפילות במסגדים ובכנסיות ברחבי ירושלים. הדף מציג תמונות של חיילי צה"ל כשהם מאיימים ברובה על נשים וילדים פלסטיניים, וכן הפגנות המוניות בהן דגל ישראל מועלה באש.

(בהכנת הידיעה השתתף אלעד סלם)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully