וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי שמאל לאירופים: הכירו במדינה פלסטינית

עשרות אנשי ציבור, אקדמאים וסופרים ישראלים פרסמו מכתב הקורא למנהיגי אירופה להכיר במדינה פלסטינית בעצרת האו"ם בספטמבר. "יהיה זה צעד חיובי ובונה לטובת שני העמים"

כ-20 אישי ציבור, אקדמאים וסופרים ישראלים חתמו על מכתב, בו הם קוראים למנהיגי אירופה להצביע בעד הכרה במדינה פלסטינית בעצרת הכללית של האו"ם בחודש ספטמבר הקרוב. החתומים כתבו לאירופים: "לנוכח חשדנות הדדית וגרירת רגליים, הכרזת עצמאות פלסטינית איננה רק זכות, כי אם צעד חיובי ובונה לטובת שני העמים", נאמר במכתב שיזמה תנועת "סולידריות".

על המכתב חתומים, בין השאר, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר אלון ליאל, נציב שירות המדינה בעבר יצחק גלנור, השגריר לשעבר אילן ברוך ויו"ר הכנסת בעבר אברהם בורג. עוד חתומים גם חתן פרס נובל הפרופסור דניאל כהנמן, נשיא האקדמיה הישראלית למדעים לשעבר מנחם יערי, זוכי פרס ישראל ירמיהו יובל ואבישי מרגלית, וכן הסופרים ניר ברעם, לאה איני, ורונית מטלון.

אנשי השמאל כותבים עוד: "מופע האימים של נתניהו בוושינגטון והתמיכה הגורפת לה זכה מבית הנבחרים האמריקני מראה כי תהליך השלום הגיע לסוף דרכו. שתי האפשרויות אשר ניצבות בפנינו בעת הזאת הן הצלחתו של המהלך המדיני הפלסטיני או גל אלימות נוסף. בניגוד להצהרות של בכירים ישראלים ואמריקנים, הפנייה הפלסטינית אל משפחת האומות בבקשה להכרה במדינה פלסטינית אינה פוגעת באינטרס הישראלי ואינה מנוגדת לתהליך השלום".

מנסחי המכתב מאשימים את אובמה ונתניהו בסיכול פתרון לסכסוך: "לאחר שאובמה הבהיר את התנגדותו להצהרת העצמאות הפלסטינית, ולאחר שנתניהו הציב תנאי סף בלתי אפשריים למשא ומתן, ברור כי ההכרעה בין סבב אלימות נוסף לבין הכרה בעצמאות פלסטין נופלת על כתפיהן של מדינות מפתח באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully