וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג בגוש עציון: רב שאימץ את נכדיו לאחר פיגוע

25.5.2011 / 0:03

הרב אורי דסברג, תושב אלון שבות שבתו נהרגה בשנת 1996 בפיגוע ירי סמוך למושב גפן שבשפלה, הוא אחד מ-3 ההרוגים בתאונת הדרכים הקשה בכביש 60. "הילדים איבדו בפעם השניה את אביהם"

טרגדיה בגוש עציון: הרב אורי דסברג, תושב אלון שבות שבתו אפי נהרגה בשנת 1996 בפיגוע ירי סמוך למושב גפן שבשפלה, הוא אחד ההרוגים בתאונת הדרכים הקשה בכביש 60, במהלכה התנגשו חזיתית רכב ישראלי ומשאית פלסטינית.

סיפורו של הרב דסברג, ששימש רב במכון 'צומת' למציאת פתרונות טכנולוגיים לאור ההלכה והיה אחד מעורכי האינציקלופדיה התלמודית, ריגש רבים במדינה. דסברג ורעייתו יהודית - שלא נהרגה בתאונה - אימצו את ילדיהם של בתם וחתנם שנהרגו בפיגוע הקשה, ומאז גידלו אותם כאילו היו ילדיהם. "הילדים יודעים שיש להם שני הורים", סיפרו בעבר בני הזוג דסברג, "זוג אחד שמת וזוג אחד שחי".

הידיעה על האבל ששב לפקוד את משפחת דסברג היכתה בהלם את תושבי אלון שבות. הערב הגיעו לבית המשפחה רבים ממכריהם. מדובר במשפחה המוכרת היטב בציונות הדתית, בשל מאמריו הרבים של דסברג וכן בשל פעילותה הפוליטית של רעייתו.

"הילדים איבדו היום בפעם השנייה את האבא שלהם", סיפר לוואלה! חדשות רב ההתנחלות אלון שבות, גדעון פרל. "הרב דסברג היה אדם צנוע וענו שהשקיע את כל מרצו בלימוד תורה. לצערנו הרב לפני מספר שנים פקדה את המשפחה טרגדיה גדולה כאשר בתם וחתנם נהרגו מירי מחבלים ובנס ניצל בנם ישי שהיה אז תינוק. לאחר האירוע הקשה הם קיבלו חסות מלאה על ישי ודביר והיו עבורם הורים לכל דבר. היישוב כולו מתאבל על לכתו של אדם טוב לב".

בתאונה נהרגו גם יוכבד אלטשול, בת 55 מהיישוב אלעזר, ואילנה אולך, אף היא בת 55 . אולך, תושבת אפרת, הותירה אחריה ארבעה ילדים. נהג המשאית הפלסטיני, שנפצע באורח קל, נחקר בשעה זו. משטרת מחוז ש"י נתקלת בקשיים בחקירת נסיבות התאונה והיא פנתה הערב לעזרת הציבור בבקשה לאתר עדי ראיה לתאונה הקשה שאירעה סמוך לשעה חמש בערב.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

עדכון ראשון: 20:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully