וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית הימין: עשרות מאחזים יבלמו מדינה פלסטינית

24.5.2011 / 0:01

במקביל למאמציו של רה"מ נתניהו למנוע את ההכרזה על מדינה פלסטינית בספטמבר, מתכננים המתנחלים תכנית פעולה חלופית: הקמת עשרות מאחזים בחודשים הקרובים כדי למנוע רצף טריטוריאלי

בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו מתכונן בוושינגטון לקראת נאומו שיעסוק בין היתר בצורך למנוע הכרזה פלסטינית חד צדדית על הקמת מדינה, בימין כבר מכינים תוכניות פעולה חלופיות כדי למנוע בשטח את המהלך: פעילי ימין מתכננים להקים עשרות מאחזים בחודשים הקרובים כדי למנוע את הקמת המדינה הפלסטינית.

אנשי "התנועה לבניין יהודה ושומרון" חשפו אמש (שני) תוכנית התיישבות כוללות המוגדרת על ידם כ"אמצעי לפריצת דרך להתיישבות באזורים אסטרטגיים ביהודה ושומרון". התוכנית כוללת רשימה של 41 מקומות בהם מתוכננים לקום מאחזים בחודשים הקרובים, זאת במטרה למנוע רצף טריטוריאלי פלסטיני בשטח.

מאחז חדש הוקם ליד מעלה אדומים, מאי 2011. עומר מירון
התוכנית כוללת רשימה של 41 מקומות בהם מתוכננים לקום מאחזים בחודשים הקרובים, זאת במטרה למנוע רצף טריטוריאלי פלסטיני בשטח/עומר מירון

בין המקומות המסומנים על ידי המתנחלים ניתן למצוא את ציר ולרשטיין הסמוך לרמאללה ואזור ביר זית. כמו כן, מתוכננת גם בנייה בשכונת השומרונים הסמוכה לשכם, איוש מחדש של מחנה שדמה הסמוך לבית לחם, כניסה מחדש לבית המריבה בחברון וכן כניסה לחנויות השוק הסיטונאי בעיר ולבית שפירא, איוש בסיס נטוש ליד צומת תפוח, חידוש ההתיישבות בסבסטיה והרחבת המאחזים באזור E-1 הסמוך למעלה אדומים. לדברי הפעילים, מדובר ב"בנק מטרות".

מטרת התוכנית, שלדברי המתנחלים תתפרס לאורך שנתיים, "לבלום יצירת מדינה פלסטינית בפועל בשטחי יהודה ושומרון וירושלים. בכוונתנו לפעול ככל שידרש למימושה". בנוסף, מדגישים הפעילים, לא יתקיים כל שיתוף פעולה עם מועצת יש"ע הנתפסת על ידם כיונית. "המטרה שלנו היא להרחיב את האחיזה בכל יהודה ושומרון, כמו שמבחינת הערבים אין הבדל בין שכם לעכו, כך איננו רואים הבדל בין מקומות בארץ ישראל. עלינו לפעול בשטח על מנת לבסס את אחיזתנו בקרקע. רצף טריטוריאלי יהודי יימנע הקמת מדינה פלסטינית תוך פריצת דרך להתיישבות על ידי הגעה למקומות אסטרטגיים, ותוך דגש על חשיבותם בהסברה מול הציבור", אמרו הפעילים.

מאחז חדש הוקם ליד מעלה אדומים, מאי 2011. עומר מירון
"רצף טריטוריאלי יהודי יימנע הקמת מדינה פלסטינית"/עומר מירון

חלק מהתכנית החל להתממש כבר היום, כאשר פעילי התנועה הקימו מאחז באזור E-1 השנוי במחלוקת בסמוך למעלה אדומים. מדובר באזור שהבנייה בו איננה מקודמת, בעיקר בשל לחץ אמריקאי. הפעילים הגיעו למקום והחלו בהקמת מבנים אירעיים, זאת לאחר שלדבריהם החרימה המשטרה שני אוהלים וקראוון נייד שהיו אמורים לשמש אותם להקמת המאחז.

עדכון ראשון: 21:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully