וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד מרוצים: "אובמה יישר קו עם נתניהו"

23.5.2011 / 0:08

שרים וח"כים בליכוד הביעו שביעות רצון מנאומו של נשיא ארה"ב אובמה בפני השדולה הפרו-ישראלית בארה"ב, אך הלינו על כך שהוא לא עסק בבעיית הפליטים. "עוד לא ניתן לקבל את כל דבריו"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד)

נאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בפני השדולה הפרו-ישראלית בארה"ב איפא"ק, גרר תגובות חיוביות ברובן בקרב מפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. שרים וחברי כנסת מטעם הליכוד אמרו בתום הנאום כי הנשיא האמריקני ציטט בדבריו את "נאום בר אילן" של ראש הממשלה, וחיזקו את נתניהו בשליחותו החשובה.

במהלך הילולת ל"ג בעומר של העדה הטריפוליטאית שנערכה אמש (ראשון) במושב זיתן שבאזור לוד, אמרה שרת התרבות והספורט לימור לבנת לוואלה! חדשות, כי "נשיא ארה"ב ברק אובמה חידד בנאומו הערב שלוש נקודות חשובות: האחת, היא נושא גושי ההתיישבות, כאשר הוא כמעט ציטט ממכתב בוש בדבריו לפיהם לא ניתן להתעלם מהעובדות הדמוגרפיות. הוא חידד את הנושא שחמאס יצטרך לחזור בו מהטרור ולהכיר במדינת ישראל ושמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, שזה ציטוט מדויק מ'נאום בר אילן' של ראש הממשלה שאז היו גם מי שלעגו לו".

לבנת הוסיפה כי "עם זאת, הוא לא התייחס לפליטים. בפגישתו עם ראש הממשלה הוא אמר דברים ברורים, אך הוא (נתניהו - פ.ו.) חייב לומר אותם ולהגדיר באופן חד את הדברים ההכרחיים שישראל לא יכולה לסגת מהם ושהנשיא יבין שיש נקודות מסוימות שהוא חייב לקבל. עדיין לא ניתן לקבל את כל מה שהוא אמר. צריך לדבר על כל נושאי הליבה ביחד ורק אז להגיע לנושא הגבולות".

בדומה לדבריה של השרה לבנת, אמר ח"כ כרמל שאמה הכהן, כי "חכמת פועלו ונחישותו של ראש הממשלה ופירותיהם כבר ניכרו בנאומו של הנשיא אובמה שאמר 'לא' מוחלט ומפורש לגבולות 67' ולחמאס, ותמיכה אינסופית למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית והבטחת ביטחונה".

"אוי לנו אם יתממשו הדיבורים על חזרת הפליטים"

שר החינוך גדעון סער אמר באותו אירוע, כי "נאמר מכאן דברי חיזוק לראש ממשלת ישראל שנמצא בשליחות מדינית חשובה בארה"ב. שהשם ייתן לו כוח לעמוד על זכויותינו בארץ ישראל ובירושלים, למנוע חזרה של פליטים לתוך ישראל ולשמור על הביטחון של עמנו שחזר אחרי 2,000 שנה לארץ הזו".

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין התייחס אף הוא לנאומו של אובמה, ואמר כי "ירושלים היא ציון וציון היא ירושלים וזאת הארץ כולה שעליה כולנו חלמנו. נאמר לידידינו האמריקאים לאירופאים ולכל העולם: הניחו לנו כאשר אתם מדברים על ירושלים. לפני שחזרנו לארצנו התפללו מיליוני יהודים: 'השיבנו לציון עירך' כי ירושלים היא ארץ ישראל כולה. אולי הנשיא מתכוון לטוב, אך אוי לנו אם דיבורים על ירושלים או על חזרת פליטים יתממשו. אלו יכולים להיות סיכון לעם בישראל".

שר התקשורת והרווחה משה כחלון אמר כי "בשעה זו ראש הממשלה נמצא בארה"ב בשליחות עם ישראל. מה שהוא עושה זה לוודא שדגל ישראל יהיה מונף בראש התורן ואני שמח שהוא אומר דברים ברורים, שירושלים שלנו היא בירת ישראל ולשליחות הזו הוא נסע".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:08, 22.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully