וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות פעילים דרשו: להחיות את ים המוות

אריאל נוי

22.5.2011 / 1:54

שאיבת יתר בירדן הדרומי, פעילות המפעלים באזור, והקמת בריכה נוספת: כל אלה גרמו ל-200 פעילים ירוקים וחולים במחלות עור לקיים היום אירוע מיוחד בים המלח, במטרה לעורר מודעות למצבו

כמאתיים בני אדם השתתפו אתמול (שבת) באירוע ציפה המונית בחוף עין בוקק בים המלח, באירוע שמטרתו לעורר את המודעות הציבורית למצבו החמור של ים המלח. האירוע התקיים כחלק משיתוף פעולה ייחודי בין ארגון ידידי כדור הארץ במזרח התיכון, וקבוצת "Save Our Sea", המורכבת מחולים במחלות פסוריאזיס וארטריטיס, המסתמכים על אקלימו הייחודי של אזור ים המלח ותכונות המרפא המאפיינות אותו.

הפעילים התאספו בשעה 14:00 במקום, שילבו ידיים ונכנסו בשתי קבוצות של כ-100 איש כל אחת, על מנת לצוף בהם יחדיו בקריאה להצלתו של ים המלח. בהמשך, זכו המשתתפים גם לתמיכת הנופשים בחוף. האירוע נערך בעקבות ההידרדרות החמורה שחלה במצבו של ים המלח בשנים האחרונות, והסכנות העומדות בפניו בתקופה הקרובה. בפרט, מודאגים מארגני האירוע משאיבת היתר וייבושו של הירדן הדרומי (מקור המים של ים המלח), בשילוב עם ירידת המפלס הנגרמת בשל פעילות המפעלים באזור.

בין היתר, ביקשו המארגנים למנוע את הקמת בריכה מספר 6, אותה יזמו מפעיל ים המלח על מנת להגדיל את שטחי האידוי, להנהיג קציר מלח וחיוב המפעלים בעלויות, לפי עקרון "המזהם משלם", ולבחון היטב את ההשלכות הסביבתיות של תעלת הימים בטרם תאושר.

גדון ברומברג, מנכ"ל ארגון ידיד כדור הארץ, מסר כי "היה זה מרגש לראות את הנופשים בחוף מפסיקים את חופשתם השלווה ומצטרפים אל הציפה המשותפת. אנשים קמו והצביעו בגופם נגד הרס ים המלח". ג'ון סקולו וגראהם לובין, מקימי קבוצת Save our Sea – The Dead Sea הוסיפו כי "ים המלח חיוני לבריאותם ולאיכות חייהם של חולים רבים, אשר מגיעים אליו מכל העולם בשל סגולותיו הרפואיות. אנו חוששים שיבוא יום ולא נוכל יותר ליהנות מהתועלת של ים המלח, בשל הזנחתו המתמשכת. משום כך חשנו צורך לערוך אירוע ציבורי, על מנת להביע את הערכתנו ואהבתנו לאוצר הטבע הזה, הצפוי להיבחר, ובצדק, כאחד משבעת פלאי תבל. אנו מצפים ומקווים לשיפור במצבו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully