וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות בצה"ל: גל תהלוכות לכיוון גבול ישראל

16.5.2011 / 0:01

במערכת הביטחון בוחנים את השלכות אירועי יום הנכבה בגבול סוריה ולבנון, ומעריכים כי מדובר בתחילתה של תופעה, כיוון שבעולם הערבי רואים באירועים הצלחה גדולה. הסגר על השטחים הוארך

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, יותם בן-דוד קריינות: אביב אברמוביץ')

בצה"ל ממשיכים גם בשעות אלו (שני) לתחקר את אירועי יום הנכבה, כאשר עיקר תשומת הלב מופנית אל עבר אירועי הגבול הסורי, שם נהרגו לפחות שני פלסטינים לאחר שחצו את הגדר אל עבר מג'דל שמס. במערכת הביטחון בוחנים את השלכות אירועי האתמול תקופה הקרובה ובעיקר לקראת ההכרזה הצפויה על מדינה פלסטינית בספטמבר הקרוב. הסגר הכללי שהוטל על השטחים הוארך ביממה, ויוסר רק הלילה בחצות.

ההערכות העיקריות במערכת הביטחון מדברות על כך שלאור הצלחת האירועים, תמשך ביתר שאת תופעת התהלוכות אל עבר גדר הגבול עם ישראל בכל הגזרות, בדגש על רצועת עזה ולבנון. בעולם הערבי רואים בהפגנות יום הנכבה הצלחה גדולה, בעיקר לאור העובדה כי צה"ל לא הצליח להתמודד עם כמות המפגינים שחצו את הגדר, ותמונות השמחה יעודדו אותם להמשיך ולהפגין סמוך לגבולות בניסיונות לפרוץ אותם.

כוחות צה"ל מול חדירת עשרות סורים אל שטח ישראל, מאי 2011. יובל בן אבו, ג'יליס
לכל הגורמים במערכת הביטחון ברור, כי אירועי יום הנכבה היו אירוע מכונן שישפיע על צורת המחאה העתידית/ג'יליס, יובל בן אבו

לכל הגורמים במערכת הביטחון ברור, כי אירועי יום הנכבה היו אירוע מכונן שישפיע על צורת המחאה העתידית, בעיקר לקראת אירועי המחאה הצפויים לקראת ההכרזה על המדינה הפלסטינית.

במקביל עולה החשש כי קבוצות קיצוניות ישאבו עידוד מהאירועים, ובעיקר מהחולשה שהפגין הצבא בטיפול מול מפירי הסדר, וההערכות הן כי ייתכן וקיצוניים ינסו לבצע ירי אל עבר ישראל, בין אם ירי צלפים ובין אם ירי רקטות. ההערכה היא כי קבוצות אשר לא פועלות בחסות המדינות ינסו בכך להבעיר את הגבולות, זאת למרות שבישראל לא מזהים אינטרס לבנוני או סורי לחמם את האיזורים. עם זאת, בצה"ל בהחלט רואים כאפשרות יותר מסבירה כי תמונות השמחה, הנפת המוקשים וחציית הגדר עם ישראל תפורשנה על ידי קבוצות קיצוניות כחולשה של ישראל שינצלו זאת לירי לעברה. מספר ההרוגים הגדול בכלל הגזרות, סוריה לבנון ורצועת עזה בוודאי תשפיע, אומרים בצבא, על הארגונים הקיצוניים.

בינתיים, כאמור, נמשך התחקיר בפיקוד צפון ובאגף המודיעין שלומדים את האירוע במג'דל שמס. בצה"ל מתמידים בגרסה כי לא הופתעו מהחדירה, אולם ברור לכל כי איש בצבא לא ידע להעריך את עוצמת המפגינים ואת כוחם. בשלב זה יודעים לומר בצה"ל כי מובילי המחאה הגיעו ממחנה הפליטים אל-ירמוך והתכנון להיכנס לישראל תוכנן בעיקר באמצעות הפייסבוק.

עדכון ראשון: 23:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully