וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצלם: ישראל מנצלת משאבי בקעת הירדן בניגוד לחוק

12.5.2011 / 6:30

בדו"ח של הארגון נטען כי ישראל השתלטה על 77.5% מאדמות הבקעה במטרה לספח אותה ואת אזור ים המלח הצפוני. כמו כן, דורש הארגון פינוי ההתנחלויות באזור וביטול ההגבלות על הפלסטינים

ארגון "בצלם" פרסם הבוקר (חמישי) דו"ח בנושא ניצול המשאבים בבקעת הירדן על ידי מדינת ישראל. על פי הדו"ח, 9,400 מתנחלי הבקעה נהנים מהקצבת מים המשתווה לכמעט שליש ממה שצורכת כל האוכלוסייה הפלסטינית בגדה המערבית.

כמו כן, נטען בדו"ח כי ישראל השתלטה באמצעים שונים על 77.5% מאדמות הבקעה וכיצד היא מונעת מהפלסטינים את הבנייה, השהייה או השימוש בהן. עוד נטען בדו"ח הארגון כי בין היתר הכריזה ישראל על מאות אלפי דונמים כעל "אדמות מדינה", כעל שטחי אש וכעל שמורות טבע, וכי בשנתיים האחרונות המינהל האזרחי הרס שוב ושוב מבנים בקהילות בדואיות בשטחים אלו, אף שחלקן הוקמו עוד לפני 1967.

הארגון טוען כי ניצול המשאבים הטבעיים על ידי מדינת ישראל ממחיש את כוונות הסיפוח שלה כלפי אזור הבקעה וצפון ים המלח. בהודעת הארגון נמסר כי "'בצלם' קורא לישראל לפנות ההתנחלויות בבקעת הירדן באופן מסודר, תוך כיבוד זכויותיהם של המתנחלים, לרבות תשלום פיצויים. בנוסף, נוכח האיסורים במשפט הבינלאומי על ניצול משאבי הטבע של השטח הכבוש, על ישראל לאפשר לפלסטינים גישה לכל השטחים שנסגרו בפניהם ולהתיר את השימוש במקורות מים, לבטל את ההגבלות שהטילה על התנועה באזור ולאפשר בנייה ופיתוח ביישובים הפלסטינים".

הארגון אף מסר כי העביר את טיוטת הדו"ח למשרד המשפטים שאמור, לטענת הארגון, לרכז את תגובת הרשויות הרלוונטיות לדוחותיו. על אף סיכום זה, הארגון מסר כי משרד המשפטים לא העביר את הדו"ח לרשויות הרלוונטיות ומסר ל"בצלם" כי "כיוון שהדו"ח מעלה סוגיות בעלות אופי פוליטי ומדיני, ולא סוגיות משפטיות גרידא", הוא לא רואה מקום להגיב לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully