וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים לסבו של מוישי: אל תדליק משואה בחג הערב

מוטי לוי

9.5.2011 / 12:57

רבנים בחסידות חב"ד פרסמה מכתב הסתייגות מהדלקת המשואה על ידי הרב שמעון רוזנברג, סבו של מוישי שניצל מהפיגוע במומביי. הסיבה: "הטקס זר לרוח התנועה"

קבוצה של רבנים בחסידות חב"ד פרסמה הבוקר (שני) מכתב הסתייגות מהדלקת המשואה על ידי הרב שמעון רוזנברג, אביה של רבקי הולצברג שנרצחה בפיגוע במומביי בהודו, יחד עם נכדו מוישי בטקס הדלקת המשואות הערב. מוישי, שניצל מהפיגוע, גדל בביתו של רוזנברג.

במכתב, שהתפרסם בעיתון החרדי "המבשר", כתבו הרבנים כי "פעולה זו היא בניגוד לדעת רבני חב"ד", וכי "היא בשום אופן לא תיעשה בשמם של שלוחי חב"ד וחסידי חב"ד". הרבנים התייחסו במכתבם לטקס עצמו וכתבו כי "תוכנו ורוחו זרים לרוח ישראל סבא".

ראוי לציין, כי הוועדה שבחרה ברוזנברג כתבה בהחלטתה כי "שליחי חב"ד ברחבי העולם מממשים את עקרון הערבות ההדדית".

מכתבם של הרבנים מגיע לאחר טור אישי שפורסם לפני כחודש בעיתון החרדי "בשעה טובה" על ידי הרב דוד מאיר דרוקמן, רבה של קריית מוצקין ומרבני חב"ד. בטור כינה הרב דרוקמן את הדלקת המשואות על ידי משפחת רוזנברג כהדלקתה של "אש זרה", והסביר כי מנהיגיה הרוחניים של החסידות התנגדו לציונות החילונית, וכי פעילותם עסקה ועוסקת אך ורק בקירובם של האנשים הפרטיים הנמנים עליה.

"הוא מדליק משואה בשם כולנו"

דרוקמן, כאמור, לא הסתפק בטורו האישי וארגן בימים האחרונים את המכתב של הרבנים, עליו חתמו גם, הרב מרדכי אשכנזי, רבו של כפר חב"ד, הרב יוחנן גור-אריה, רבה של חולון ורבנים נוספים.

גורמים בכירים בחסידות אמרו בשיחה לוואלה! חדשות, כי מדובר בקבוצה קטנה מתוך כלל הרבנים שאינה מייצגת את דעת החסידות. הגורמים הוסיפו וכינו את המכתב כ"מכתב מיותר".

יהודה משי-זהב, יו"ר זק"א ומי שהיה החרדי הראשון שהדליק משואה בערב יום העצמאות ב-2003, אמר בשיחה לוואלה! חדשות כי "אני אומר לרב רוזנברג שילך עם ההדלקה הזאת ויקדש שם שמיים. הוא לא מקבל את זה בתור שליח חב"ד, אלא גם בתור האבא של גבי וריבקי והסבא של מוישי ובגלל העוצמות ששידר אל נוכח האסון שפקד אותו".

משי-זהב הוסיף כי הוא זוכר את מסע הלחצים שעבר מגורמים חרדיים קיצוניים בירושלים בזמן שהוכרז כמדליק משואה. "עברתי לחצים, איומים ופיתויים עם כל הפאשקווילים כמיטב המסורת עד שלבסוף שכרתי חדר במלון בערב ההדלקה, ועד היום אני פוגש אנשים שבכו בדמעות שליש כשראו אותי מדליק משואה. הוא שליח שעושה שליחות לא רק פרטית אלא שליח שלנו".

בתגובה למודעת הגינוי שפרסמו חברי בית הדין הרבני אמר מנכ"ל עמותת חדו"ש, עו"ד הרב אורי רגב, כי "בקרב רבים בישראל יש אי הבנה עד כמה העמדה התיאולוגית של חב"ד היא אנטי-ציונית. בניגוד לדימוי של אהבת ישראל שמוכרת חב"ד לשווא, בפועל רבני חב"ד יורקים לבאר ממנה הם שותים ורואים במדינת ישראל עבודה זרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully