וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי: "ללימוד השואה היבט גזעני וכוחני"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.5.2011 / 12:13

חברת הכנסת פנתה למבקר המדינה בדרישה לשנות את אופן לימוד השואה, זאת על רקע ההוראה לחייב ערבים להיבחן על הנושא בבגרות. "ישראל עושה שימוש בשואה לבניית זהות עיוורת לערבים"

על רקע הוראת משרד החינוך לחייב את התלמידים הערבים בישראל ללמוד על שואת העם היהודי לבגרות בהיסטוריה, פנתה הבוקר (חמישי) ח"כ חנין זועבי (בל"ד) למבקר המדינה ולשר החינוך בדרישה לשנות את אופן הלימוד השואה בבתי הספר. "הבעיה אינה עם לימוד השואה אלא עם ההיבט האידיאולוגי המתווסף לו", כתבה זועבי, "ישראל עושה שימוש בשואה לבניית זהות יהודית סגורה, מאוימת, נרדפת ועיוורת לסביבתה הערבית, וזאת כדי לתת לגיטימציה למדיניות האיבה כלפי הערבים".

זועבי אמרה כי ישראל מפרידה את השואה מכל הערכים האנושיים שעשויים להיות קשורים אליה, כגון התנגדות לגזענות, התכחשות לשונה והתנגדות למדיניות הרצח, והמסר היחיד נוגע להיבט הזהות של השואה שהוא בעל השלכות מדיניות גדולות ומסוכנות. "הדבר הזה מעמיק את הגזענות בחברה הישראלית ואת הנטייה לעבר הימין ולעבר מדיניות של כוח והתעלמות מהאחר. חלק מהעניין הוא איסור לימוד הנכבה בבתי הספר היהודים והערבים בזמן שמחייבים ללמוד את השואה", אמרה.

זועבי קראה למשרד החינוך לבחון מחדש את נושא לימוד השואה בבתי הספר ולהכיר בזכות בתי הספר היהודים והערבים ללמד על הנכבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully