וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שני צעירים סרסרו בנערים לזנות בתל אביב

איילה חננאל

29.4.2011 / 10:59

שני צעירים כבני 20 תושבי ת"א נעצרו בחשד להדחת עשרות נערים קטינים לזנות, לאחר שאנסו אותם. על פי החשד, הם פיתו קטינים שהכירו בפייסבוק, שם גם מצאו להם לקוחות

שני צעירים תושבי תל אביב כבני 20 נעצרו אמש (חמישי) בחשד להדחת קטינים לזנות, סרסרות ואונס. על פי החשד, השניים נהגו להכיר נערים בני 12-16, באמצעות האינטרנט, התחברו איתם והצליחו לרכוש את אמונם בקלות ובמהירות. בשלב מסוים החלו השניים לקיים עם הנערים יחסי מין בהסכמתם המלאה, אך עם זאת הם מואשמים באונס, מפאת גילם הצעיר של הנערים. השניים יובאו בהמשך היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב.

בשלב מאוחר יותר, על פי החשד, החלו השניים לשדל את הנערים לעסוק בזנות, תחת הבטחות להכנסות כספיות גבוהות. הם שימשו כסרסורים ושידכו בין הנערים ללקוחות, אותם הכירו גם כן באמצעות האינטרנט. את התשלום עבור השירות גבו השניים בעצמם מהלקוחות, והעבירו חלק מן הכסף לקטינים. המפגשים בין הקטינים ללקוחות נערכו בעיקר בבית הלקוח או בבתי מלון שונים בעיר.

דודתו של אחד מהחשודים אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי "מדובר בבחור צעיר שחייו לא היו קלים, ורוב הילדות שלו עבר בפנימיות ומוסדות. לא ייתכן שהוא ביצע מה את מה שמייחסים לו, מאחר והוא גר אצלי בבית במשך כל החודשים האחרונים ואפילו שומר על בני בו השנתיים ועוזר בהכל", אמרה והוסיפה כי "איך ייתכן שבן אדם שמייחסים לו סרסרות אין לו כסף אפילו לאכול? הכל הוא היה מקבל ממני. הוא ילד טוב. המציאות היא יותר מורכבת ממה שהמשטרה מציגה, והנערים האלא הם חברים שלו ואחד אף היה בן זוגו וביקר אצלי בבית".

איימו על הנערים: נפיץ באינטרנט שאתם עוסקים בזנות

המקרה שהוביל לפריצת הדרך בחקירה, שנוהלה ע"י צוות מיוחד של מחלק הנוער במרחב יפתח בפיקודו של רב פקד יעקב גוב, היה כאשר לפני מספר שבועות, כשהוריו של נער בן 13 מדרום הארץ הגישו תלונה במשטרה על כך שבנם נעדר מהבית. במשטרה החלו לבדוק את התכתבויותיו של הנער במחשבו האישי וגילו כי הוא פותה ע"י החשודים, אותם הכיר בפייסבוק, להגיע לתל אביב ולהיפגש עימם. "איך שהבנו שאלה האנשים שאיתם הוא בקשר, ידענו היכן ללכת לחפש אותו", סיפרו גורמים במרחב יפתח, "מאחר והחשודים כבר היו מוכרים למשטרה כמי שעסקו בזנות בעצמם בתור נערים, באזור דרום העיר וכעת, הם חשודים כי הם מסרסרים נערים אחרים לזנות".

החוקרים הצליחו לעלות על עקבותיו של הנער, שאותר ונלקח לחקירה, במסגרתה סיפר כי החשודים לקחו אותו לבית מלון בדרום ת"א, שם השקו אותו אלכוהול ואנסו אותו. במהלך החקירה עלה כי החשודים נהגו בשנה האחרונה להכיר נערים מכל רחבי הארץ ברשתות החברתיות ואתרים כגון פייסבוק ואטרף, לפתותם להיפגש עימם ולקיים איתם יחסי מין, המוגדרים בחוק כאונס עקב גילם הצעיר של הנערים. במקרים מסויימים הם אף ביצעו בנערים מעשי סדום.

לאחר שרכשו את אמון הנערים, הם פיתו אותם לעסוק בזנות. החשודים שימשו כסרסורים והיו אחראים לאיתור הלקוחות, באמצעות פתיחת דפי פרופיל לנערים באתרי אינטרנט שונים, בהם תיארו את עצמם כ"נערים חטובים וצעירים המעוניינים לקיים יחסי מין עם גברים תמורת תשלום". גורמים במרחב יפתח סיפרו כי "הם בעצם היו משווקים את הנערים כמוצר לכל דבר".

לאחר שיחת צ'אט שהיתה מתנהלת בין הלקוחות לחשודים, היה נקבע מחיר ומקום המפגש והחשודים היו גובים את הכסף ומחלקים אותו בינם לבין הנערים. המפגשים נהגו להיערך, בין היתר, בבתי מלון ובבתיהם של הלקוחות, כאשר על אקט בודד שילמו הלקוחות, רובם גברים שנעים בין גילאי 20 ל-60, כ-200 שקלים. במקרים מסויימים היו החשודים מארגנים אורגיות עבור הלקוחות עם מספר נערים, כאשר התשלום עלה במקרים כאלה ל-1,000 שקלים. בחלק מהמקרים, הנערים אף נלקחו על ידי החשודים לעבוד בזנות באזור הבורסה ברמת גן ובתחנה המרכזית הישנה בת"א.

על פי החשד, עשרות נערים, החל מגיל 12, סורסרו על ידי החשודים ונפלו קרבן למעשיהם ועשרות לקוחות השתמשו בשירותיהם. "מדובר בגברים מבוגרים, חלקם הגדול בעלי משפחות, שרובם ידעו כי מדובר בקטינים ורק חלק קטן מהם לא היה מודע לגילם", אמרו במרחב יפתח, שם ציינו כי חלק מהלקוחות אף אותרו ונחקרו. במהלך החקירה אף נחשף, כי בחלק מהמקרים הנערים סרבו לשתף פעולה עם החשודים, ואלה איימו עליהם כי הם יפיצו דרך רשתות חברתיות את זהותם המינית ודבר עיסוקם בזנות. "מדובר בנערים שחלק גדול מהם עדיין בארון", אמרו במשטרה, "הרבה מההורים של הנערים שאיתרנו היו בהלם, מה שממחיש כמה אותם נערים פוחדים להתלונן נגד החשודים שסרסרו בהם ואנסו אותם. אנו חושדים כי נערים רבים נוספים נפלו קרבן למעשי החשודים".

במחלק הנוער במרחב יפתח קראו להורים ונערים שעל פי החשד נפלו קורבן למעשיהם של החשודים לפנות למשטרה במספר 03-6801861. "בשלב זה ישנם כ-10 נערים שהצלחנו לאתר, אך אנו בטוחים כי ישנם רבים נוספים", אמרו במשטרה.

* עדכון ראשון - 08:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully