וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ארי: "לא שכחנו המנדט, לבטל שידור החתונה"

28.4.2011 / 19:54

ח"כ מיכאל בן ארי פנה למנכ"לי רשתות הטלוויזיה הישראליות בדרישה שלא לשדר את החתונה המלכותית הבריטית. בפנייתו נימק את הדרישה ואמר: "לציונות חשבון כבד עם הבריטים מתקופת המנדט"

בטלו את השידורים החיים מהחתונה המלכותית הבריטית – בדרישה זו פנה ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) למנהלי רשתות הטלוויזיה הישראליות, הצפויות להעביר בשידור חי את החתונה מחר בשעות הצהריים. זאת, בין היתר בשל "החשבון הכבד מנשוא", כהגדרתו, שיש לציונות עם הבריטים מתקופת המנדט, טרום הקמת מדינת ישראל.

"לא הופתעתי מהעובדה שהערוץ שאתה עומד בראשו מתכוון לשדר בשידור ישיר את 'חתונת הזוג המלכותי', שיתקיים מחר בבריטניה", כתב בן ארי למנכ"לי הערוץ הראשון, ערוץ 2 וערוץ 10. "דרכו של ערוץ מסחרי, לייצר רייטינג ולהרוויח ככל הניתן מהפרסומות שישודרו בד בבד, ויש להסכים שזה לגיטימי. עם זאת, חשבתי שמעט נשכחות ומעט מן המושג המכונה 'כבוד לאומי', ישכנע אתכם לנהוג אחרת".

בן ארי הזכיר במכתבו את התנהלות הבריטים בתקופת המנדט. "בריטניה, כזכור, התעללה במעפילים שסבלו ממגפת דיזנטריה, מחסור במזון, תרופות, וביגוד חם, וסירבה להעלותם לארץ, אף תמורת קיזוז מכסת סרטיפיקטים המקבילה למספר המעפילים. זהו קצה הקרחון של חשבון העבר שלנו עם ממלכה מפוקפקת זו", כתב בן ארי.

"אתם מתכוונים לשדר קרקס מסוגנן"

"נזכור את עמידתם לצד האויב הערבי, שטבח ביישוב היהודי. את הסיוע הצבאי שנתנו למבקשי נפשנו ערב מלחמת העצמאות. את עולי הגרדום, לוחמי המחתרות, שהביאו לתקומתה של מדינת ישראל, על אפה וחמתה של הממלכה הבריטית", מנה בן ארי חלק מהסיבות לדרישתו.

בן ארי זעם במיוחד בשל סמיכות האירוע ליום השואה, והגדיר זאת כ"מצמרר". זאת לדבריו, "במיוחד לאור העובדה שבשנים האחרונות ממשלת בריטניה עושה ככל הניתן, לטשטש את לימודי היסטורית שואת העם היהודי, במעין מגמות של הכחשת שואה. בריטניה עומדת באופן מסורתי נגד מדינת ישראל, ומובילה מדיניות כזו באירופה ובאו"ם", כתב בפנייתו למנכ"לי הערוצים.

"הקרקס המסוגנן שאתם מתכוונים לשדר מחר, מתאים לעם שאין לו אתמול ואין לו מחר, למי שמוכן שיכו אותו, יעלבו בו, ילחמו בו, ובחיוך של אוויל הוא מגיש למחרפיו את לחיו השנייה", סיכם בן ארי. "במידה ותחליטו לדחות את בקשתי יש ברצוני לבקש, שלצד השידור, תספקו לציבור בישראל, מעט מידע, על יחסי העם היהודי והבריטים, משהו ממה שהבאתי לעיל ואולי עוד קצת. אם לא למעננו, אז למען טבוחי 'סטרומה' (ספינת מעפילים שהוטבעה. פ"ו) שמעולם לא הובאו לקבורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully