וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית ר"ג צבי בר יואשם בשוחד בכפוף לשימוע

26.4.2011 / 16:45

ראש עיריית ר"ג צבי בר חשוד בלקיחת שוחד בהיקף שני מיליון שקל מיזמי נדל"ן כדי לקדם פרויקטים בעיר וכן בשורת עבירות הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים. כתב האישום יוגש בכפוף לשימוע

פרקליטות המדינה מתכוונת להגיש כתב אישום נגד ראש עיריית רמת גן, צבי בר, החשוד שבין השנים 2003-2008 לקח מעל שני מיליון שקל כספי שוחד מחמישה יזמי נדל"ן בעיר רמת גן ובמחוז תל אביב. כתב האישום יוגש בכפוף לשימוע שייערך לבר.

בהודעה שפרסם היום (שלישי) משרד המשפטים נמסר, כי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה החליטה, על דעת פרקליט המדינה עו"ד משה לדור, להגיש כתב אישום נגד בר בגין עבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, זיוף, שיבוש מהלכי משפט ועבירות מס. כמו כן, הפרקליטות מתכוונת להגיש כתבי אישום נגד חמשת יזמי הנדל"ן, בגין מתן שוחד לבר. על פי החשד, היזמים שילמו לבר כדי שיקדם בעבורם פרויקטים נדל"ניים בהם יש להם אינטרסים כלכליים. במקביל להחלטת הפרקליטות היא הקפיאה את נכסיו של בר, עוד לפני השימוע.

לפני כשנה, לאחר חקירה של היחידה הארצית לחקירות הונאה שנמשכה כשנתיים וחצי, במסגרתה נחקרו עשרות רבות של עדים ומעורבים ונתפס חומר ראיות רב בארץ ובחו"ל, קבעה המשטרה כי יש תשתית להגיש כתב אישום נגד בר. החומר הועבר לפרקליטות, שקבעה כאמור כעת כי יש מקום להעמיד את בר לדין.

"ראש העיר לא מתכוון להתפטר"

מעיריית רמת-גן נמסר בתגובה להודעת הפרקליטות כי "תמוה מאוד פועלה של הפרקליטות באופן לא ענייני, במגמה ברורה לייצר סנסציה ולנסות להביא לשפיטה והרשעה מוקדמת של ראש העיר בתקשורת, כפי שנעשה לנבחרי ציבור רבים אחרים לפני שעניינם מתברר בבית המשפט. הקפאת החשבונות בערב החג, בשעה שראש העיר אפילו טרם זומן לשימוע, הייתה הליך מיותר שנועד לפגוע בצבי בר, פגיעה לשם פגיעה, ואולי אף ליצור אווירה ציבורית שתסכל את אפשרותו להיאבק על יושרו. ידיו של צבי בר נקיות והוא לא יירתע מלהמשיך בשליחותו למען העיר רמת-גן ותושביה, חרף הצורך להתמודד עם האשמות השווא המוטחות בו".

עוד נמסר מהעירייה כי "ראש העיר מברך על שיינתן לו אחת ולתמיד לעשות צדק עם 22 שנות הכפשה ושקרים שמוטחים בו ע"י מערכת משומנת, המנווטת על ידי חבורה של אנשים רדופי שנאה ונקמה – משום שמנע מחלק מהם להשתלט על נכסים בעיר ולהתעשר על חשבון הקופה הציבורית של תושבי רמת גן. כמו בפרשת גרוס – אשר עד היום איש לא מבין מדוע בכלל נקרא ראש העיר לחקירה מתוקשרת (במקום שיחקרו את מקורבי גרוס) – והוכחה חפותו אחרי 5 שנים של עינוי דין, וכמו בפרשות אחרות קודמות, כך יהיה גם עתה". בעירייה אומרים כי "לכל אלו שתופרים חליפות – מומלץ שיחליפו חייט. צבי בר קיבל בפעם החמישית את אמון הציבור בשיעור חסר תקדים של כ 70%, תוך שהציבור שבחר בו מכיר את ההשמצות נגדו ומספיק חכם כדי לא להאמין להן. ראש העיר לא מתכוון להתפטר, החוק לא מחייב אותו להתפטר, וגם תוך כדי ההליכים המשפטיים שנכפו עליו – הוא ימשיך לעבוד קשה למען רמת גן ותושביה".

חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן (הליכוד) שהיה בעבר יו"ר ועדת הביקורת של עיריית רמת גן, מסר בתגובה להחלטת הפרקליטות, כי "כמי שהגיש את התלונה למשטרה ב-2007 מתוקף תפקידי וספג איומים והשמצות מבר וחבורתו, אני מלא סיפוק וגאה במערכת שלטון החוק, אך לא שמח. זהו יום עצוב מאוד לעיר רמת גן ולתושביה, שנתנו אמון במשך למעלה מ-20 שנים באיש שהעלה את השחיתות לדרגה של אמנות, הן מבחינת רמת התחכום והן מבחינת התעוזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully