וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "מבצעי הפיגוע באיתמר לא אנושיים"

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, התייחס ללכידת שני הפלסטינים מהכפר עוורתא, החשודים שרצחו את חמשת בני משפחת פוגל. לדבריו, "אני מאמין שמערכות הצדק יידעו לטפל בהם"

"מבחינתי, שני הרוצחים של משפחת פוגל מאיתמר הם לא בני אנוש", כך אמר היום (שני) הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, בהתייחסו ללכידת שני הפלסטינים מהכפר עוורתא, החשודים שרצחו את חמשת בני המשפחה.

בראיון לגל"צ אמר גנץ, כי "מי שעצרנו אולי מקופל בתוך דמות אדם, אבל אין בינו לבין בן אנוש ולא כלום. אני מאמין שמערכות הצדק יידעו לטפל בהם ולבחון איתם את מה שנדרש. נמשיך לאבטח את השטח, ובדרך כלל אנחנו מצליחים", הוסיף.

אתמול הותר לפרסום כי השב"כ עצר את מבצעי הפיגוע שאירע באיתמר בחודש שעבר. השניים הם חכים עוואד, תלמיד תיכון בן 17, ושותפו, אמג'ד עוואד, סטודנט בן 18 – שניהם תושבי הכפר הסמוך עוורתא, המזוהים עם ארגון החזית העממית. ביניהם אין קשר משפחתי ישיר. חכים עוואד נעצר ב-5 באפריל, ואילו אמג'ד נעצר חמישה ימים אחריו.

בני משפחת פוגל שנרצחה בפיגוע באיתמר, מרץ 2011. רפרודוקציה, באדיבות המשפחה
חמשת בני משפחת פוגל שנרצחו/באדיבות המשפחה, רפרודוקציה

השניים הודו בחקירתם בביצוע הפיגוע, ואמרו כי הגיעו לאיתמר במטרה לבצע פיגוע "ולמות מות קדושים". השניים דקרו ארבעה מבני המשפחה בסכין, וירו למוות ברותי פוגל, אם המשפחה, באמצעות רובה M-16 שמצאו בהתנחלות.

מחקירתם של השניים עולה כי שלושה ימים קודם לפיגוע, הם קיבלו החלטה לבצע פיגוע כנגד יהודים. הם פנו לפעיל החזית העממית בעוורתא, וביקשו ממנו שישיג עבורם כלי נשק. על אף שזה לא הצליח להשיג את אמצעי הלחימה, הם החליטו בשעות אחר הצהריים של ערב שבת לצאת לבצע את הפיגוע. באזור השעה 22:00 יצאו השניים מכיוון הכפר, צעדו לעבר הגדר באיתמר, לשם הגיעו מצוידים בסכינים, בברדסים לכיסוי הפנים ובמזמרה לחיתוך הגדר.


השניים חתכו את הגדר, נכנסו ליישוב, הגיעו לשורת הבתים הראשונה, שם פרצו לבית הסמוך לבית משפחת פוגל. המשפחה לא הייתה בבית, אך בחיפוש שביצעו השניים במבנה מצאו רובה M-16 מקוצר, מחסניות, אפוד וקסדה. לאחר מכן המשיכו לבית משפחת פוגל, וזיהו דרך חלונות הבית את שני הילדים, יואב ואלעד. הם פרצו דרך החלון, ורצחו את השניים בדקירות סכין. משם המשיכו לחדר השינה, הדליקו את האור, אז החל מאבק בינם לבין בני הזוג עד אשר הצליחו לדקור למוות את אודי ולירות בעזרת הרובה ברותי פוגל.

בשלב זה, סיפרו השניים, לא הבחינו לא בהדס התינוקת, שהייתה בחדר ההורים, ולא בשני הילדים, רועי וישי, שהיו אף הם בבית. הם מצאו בית משפחת פוגל רובה נוסף, ויצאו החוצה על מנת לבדוק האם שכנים הבחינו בירי. אז זיהו השניים רכב סיור בהתנחלות, והחלו לסגת לכיוון הגדר. בשלב זה התעקש אמג'ד לשוב לבית על מנת להמשיך בחיפושים אחר כלי נשק נוספים. כשחזרו לבית, שמעו את הדס התינוקת בוכה, ואמג'ד החליט לדקור למוות גם אותה על מנת שלא תעורר רעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully