וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מודה: רוב תלונות הפלסטינים לא נגמרות באישום

14.4.2011 / 16:05

במהלך עדותו בוועדת טירקל, אישר מפקד המשטרה הצבאית תא"ל מאיר אוחנה, כי רק 6-9% מהתיקים שנפתחים נגד חיילים בשל תלונות פלסטינים מסתיימים בכתבי אישום

רק בין 6-9% מכלל התיקים הפליליים הנפתחים בשל תלונות של פלסטינים נגד חיילי צה"ל, מסתיימים בכתבי אישום או בדין משמעתי, כך מודה היום (חמישי) מפקד המשטרה הצבאית, תת-אלוף מאיר אוחנה. בכך מאמת אוחנה את נתוני ארגוני זכויות האדם בנושא. אוחנה העיד היום בפני ועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט הטורקי ונשאל על היקף החקירות של מצ"ח שנפתחו בעקבות תלונות של פלסטינים נגד חיילים. לדברי תא"ל אוחנה, מדי שנה נפתחים בממוצע כ-200 תיקים פליליים הודות לתלונות של פלסטינים אולם רק אחוזים בודדים מגיעים לכדי כתב אישום. עיקר התלונות נוגעות לחשד לביצוע עבירות של אלימות, גניבה וביזה של חיילים.

אוחנה חשף בעדותו כי מתחילת 2011 נפתחו 50 תיקים כנגד חיילים ואף שיבח את ארגוני זכויות האדם המסייעים להגשת התלונות. "יש לנו קשר מצויין עם ארגונים כמו 'בצלם' ו-'עדאללה' שיש להם נגישות לבסיסי מצ"ח ומסייעים לפלסטינים להגיש תלונות", אמר תא"ל אוחנה. "יש להם את הטלפונים וכבר הגענו למצב שבמקרים בודדים הפלסטינים מתקשרים בעצמם ומתלוננים. עם זאת, לא כל הודעה הופכת לתיק". חברי הוועדה שאלו את תא"ל אוחנה לגבי תיקי 'עופרת יצוקה' וזה סיפר כי מצ"ח פתח 52 תיקים פליליים לאחר המבצע, אולם גם שם הסתיימו מקרים בודדים בכתב אישום.

למרות מספר התיקים הגדול שנפתח בעקבות המבצע, שלל אוחנה אפשרות כי אנשי מצ"ח יצטרפו לכוחות במהלך מבצעים גדולים, כדוגמת מבצע גדול נוסף כדוגמת 'עופרת יצוקה'. "לא הייתי שם חוקרים יחד עם הכוח המבצעי ולו רק כדי למנוע מהחוקרים תחושה של 'הנה, תכף הם עושים טעות'", העיד אוחנה. "זה יוצר מתח ולא נצמיד חוקר לכל כוח אם יהיה מבצע גדול. כמובן שהייתי מעוניין שהראיות יישמרו, מה שלא קרה במקרה של ה'מרמרה', אבל ברור לי שיש כאן אירוע מבצעי ולא מדובר בחקירה בתנאי מעבדה. החוקרים עושים הכל, גם אם החקירה נפתחת באיחור ניכר על מנת להגיע לחקר האמת, כולל הטסת עדים מחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully