וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיפלומט מכחיש: "הרצוג לא התבטא בגזענות"

רוברט דנין, הדיפלומט האמריקאי שמדיווח שלו שצוטט במסמכי ויקיליקס עולה לכאורה התבטאות גזענית של ח"כ הרצוג כלפי ח"כ פרץ מכחיש כי הרצוג אמר את הדברים. "הוא תמך בפרץ"

הדיפלומט האמריקאי, רוברט דנין, הכחיש הבוקר (חמישי) כי ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג התבטא באופן גזעני נגד ח"כ עמיר פרץ כפי שנחשף במסמכי ויקיליקס שהתפרסמו בעיתון "הארץ". בין היתר, פורסם כי הרצוג אמר שפרץ נתפש בציבור כ"מרוקאי ואגרסיבי".

בראיון לגלי צה"ל דחה דנין את הדברים ואמר: "להפך, אני זוכר שפגשתי את הרצוג באותו יום, זו הייתה פגישה חיובית והוא ניתח את מצב המפלגה". לדבריו הרצוג, "לא אמר דבר גזעני או ביקורתי נגד מרוקאים בכלל או פרץ בפרט, להפך - הוא תמך באפשרות שפרץ ינהיג את 'העבודה'". פרץ והרצוג צפויים להיפגש הערב כדי ליישב ביניהם את ההדורים.

אמש, התייחס הרצוג לפרסום בטקס האזכרה השנתי לאביו ואמר כי "קראתי את הדברים שנכתבו כביכול בשמי. הדברים פסולים לחלוטין. מעולם לא התבטאתי כך ומדובר בעיוות מסולף של דבריי. שוחחתי עם השגריר האמריקאי בישראל, ג'יימס קאנינגהם, ומחיתי בפניו באופן רשמי על כך שגורם דיפלומטי אמריקאי, מעז לייחס אליי דברים שלא היו ולא נבראו. אני דורש התנצלות פומבית. חונכתי לציונות ואהבת האדם ואף גורם לא יוכל לייחס דברים מעוותים וחסרי שחר כאלו אליי".

בעקבות פרסום הדברים בוויקיליקס, חלה מהומה במפלגת העבודה. חבר המפלגה, ח"כ איתן כבל, אמר אתמול כי הציטוט פוסל את הרצוג מלהתמודד על ראשות מפלגת העבודה. "באמירה זו הוא כשל ובגדול", אמר כבל, "איני מבין מדוע אנו נדרשים פעם אחר פעם לאמירות כל כך קשות. קשה לי להאמין שבשנות אלפיים אמירות כאלו עדיין קיימות". גם ח"כ שלי יחמוביץ', המתמודדת לראשות המפלגה, גינתה את ההתבטאות ואמרה שיש בה "אבק של גזענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully