וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: יגאל עמיר יישאר בבידוד חצי שנה נוספת

5.4.2011 / 14:29

רוצח ראש הממשלה יישאר בבידוד למשך חצי שנה נוספת החל מחודש ינואר, כך לפי החלטת בית המשפט המחוזי בפתח תקוה. פרקליטו של עמיר, עו"ד אריאל עטרי: "נערער על ההחלטה התמוהה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה החליט היום (שלישי) על המשך החזקתו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, יגאל עמיר בבידוד יחיד. על פי ההחלטה, עמיר יוחזק בהפרדה למשך שישה חודשים נוספים, החל מחודש ינואר. "חיים בסביבה אנושית הם צורך חיוני לאדם וניתן לשלול אותם או להגביל אותם רק אם קיימים טעמים מיוחדים וכבדי משקל", כתב השופט אברהם טל בהחלטתו. "לפיכך, החזקת אסיר בתנאי הפרדה היא בבחינת צעד חריג".

טל הסביר כי ככל שתקופת ההפרדה מתארכת, כך גדל הנטל על הרשויות להצביע על צורך חיוני בהמשך ההפרדה. "אין בחלוף הזמן מתחילת החזקתו של עמיר בהחזקת יחיד כדי להפחית את הקרקע מחשש לפגיעה בביטחון המדינה, שתצדיק הקלה בתנאי החזקתו מעבר להצעות הפרקליטות להעבירו להפרדה זוגית או לאפשר לו ללמוד עם אסיר אחר כפי שהציעה הפרקליטות והוא סירב".

"חשש שאסירים אחרים ינסו לפגוע בעמיר"

טל הוסיף בהחלטתו כי "אמנם לא הוצגה ראיה כי עמיר ניסה להפיץ את משנתו האידיאולוגית, אך נראה שהדבר נובע מהיותו בהפרדה". עוד נכתב כי "עדיין קיים חשש שאסירים אחרים ינסו לפגוע בעמיר". השופט טל דחה גם את טענתו של עמיר, לפיה הוא מופלה לרעה לעומת אסירים ביטחוניים אחרים, יהודים וערבים, וקבע כי על השב"ס לטפל באופן פרטני בתנאי החזקתו של כל אסיר. "אם עמיר היה שוקל את הצעות הפרקליטות היה ניתן לבחון הקלות נוספות", כתב טל.

פקרליטו של עמיר, עו"ד אריאל עטרי, אמר לאחר הדיון כי בכוונתו לערער על "ההחלטה התמוהה". לפני כחודשיים סירב עמיר, הנמצא מזה 15 שנה בהפרדה, להצעת הפרקליטות לאפשר לו להיפגש עם אסיר אחר, למשך שעה, פעם בשבועיים, לשם לימוד תורה. "אין ספק שעמדה זו משקפת את התפיסה של שירות הביטחון ושל שירות בתי הסוהר, בפרט, שבית המשפט הוא עושה דברם. אחרת אין להבין את הזלזול כלפי החלטת בית המשפט העליון, הנושב מהודעה זו", נכתב בתגובה שהגיש עו"ד עטרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully