וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בהסתדרות המורים: "אופק חדש" בסכנה?

על רקע הבחירות להסתדרות המורים, הגיע לידי וואלה! חדשות מכתב שממנו עולה כי בכירים בארגון פועלים לבטל חלקים מהרפורמה במערכת החינוך היסודית. על הפרק: ביטול שעון הנוכחות

היום (שלישי) ייערכו הבחירות להסתדרות המורים המייצגת למעלה מ-100,000 אנשי חינוך, מתוכם 20,000 גמלאים. ממכתב שהגיע לידי וואלה! חדשות עולה כי בכירי הסתדרות המורים פועלים מזה חודשים לביטול חלקים מרפורמת "אופק חדש", ובראשן החובה על השימוש בשעון נוכחות למורים בבתי ספר - ומתכננים להוציא מהלך זה לפועל לאחר הבחירות.

על פי ההסכם המקורי שנחתם בין משרד החינוך להסתדרות המורים בשנת 2009, בכל בית ספר בו תיושם הרפורמה יבצעו עובדי ההוראה חתימת נוכחות בכל כניסה לבית הספר ובכל יציאה ממנו. החתימה תיעשה באמצעות שעון נוכחות ממוחשב שיותקן בבית הספר, בהתאם לכללי דיווח שייקבעו על-ידי משרד החינוך. כעת מבקשת ההסתדרות את ביטול שעון נוכחות בבתי הספר על בסיס הטענה כי השעון אינו משקף את סיום יום עבודתו של המורה. "המורה המצוי ממשיך לעבוד בביתו - להכין מערכי שיעור, לתקן מבחנים, לקבל שיחות מהורים ועוד", לשון המכתב שנשלח ע"י הסתדרות המורים.

אחד מנציגי האוצר הבכירים שהיו שותף למגעים אמר בתגובה לדרישה כי "מדובר בצעד שערורייתי שמערער את היסודות שעליהן הונחה הרפורמה, ואין סיכוי שיבוטל".

"צעד שערורייתי"

יו"ר הסתדרות המורים בירושלים, מוטי סמט, ובכירים אחרים בהסתדרות המורים הבטיחו שאי ביטולו של שעון הנוכחות בבתי הספר, עוד השנה, יוביל בהכרח לשביתה בכלל מוסדות החינוך שבאחריותם.

בסוף חודש מרץ שלח סמט מכתב הנחייה לגד דיעי, ממלא המקום של מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, ואחד הנציגים במו"מ מול האוצר שכותרתו "היערכות לקראת מו"מ על הסכם עבודה חדש". במכתבו מבקש סמט לקדם מספר נושאים עקרוניים, שחלקם סותר את ההבנות שסוכמו עם משרד החינוך במסגרת הסכם אופק חדש.

אי שביעות הרצון מהסכם "אופק חדש" מוכרת וידועה הן להסתדרות המורים והן לארגון המורים העל יסודי. הטענות בדבר חוסר המוכנות הפיזית של מבני החינוך ליישום הרפורמה מגיעות מדי בוקר לשולחנו של יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים, כמו גם לראשי הרשימות המועמדות האחרות. זהותם של המנצחים בבחירות עדיין אינה ידועה, אבל איום השבתת בתי הספר נוכח אי שביעות הרצון מהרפורמה שריר וקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully