וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישום נגד אבו-סיסי: פיתח טילים עבור חמאס

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

4.4.2011 / 15:38

חודש וחצי לאחר שנחטף באוקראינה, ע"פ פרסומים זרים, והובא לישראל, מתברר מהאישום שהוגש נגדו, כי דיראר אבו-סיסי עסק בפיתוח טילים עבור חמאס וכן הקים אקדמיה צבאית ברצועה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכה: יאיר דניאל)

המהנדס העזתי, דיראר אבו-סיסי, עסק בפיתוח טילים עבור החמאס - כך עולה מכתב האישום שהוגש היום (שני) נגדו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע ואשר הותר לפרסום. אבו-סיסי נחטף על פי פרסומים זרים לפני חודש וחצי מאוקראינה לישראל, ורק לפני כשבועיים הודתה ישראל כי היא מחזיקה בו. אבו-סיסי נאשם, בין השאר, בעבירות של נסיון רצח, קשירת קשר לביצוע רצח, מגע עם סוכן חוץ, פעילות בארגון טרור ועבירות נשק.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מורן גז, עולה, כי אבו-סיסי למד באוקראינה אצל פרופ' המומחה למנגנוני שליטה בטילי סקאד. בשנות ה-90' השיג עבורו המרצה אישור כניסה לאקדמיה הצבאית באוקראינה, ושם השתתף אבו-סיסי בשיעורים הקשורים ללוחמה בכלי נשק תלולי-מסלול.

בצה"ל הוא מכונה "אבי הרקטות"

לאחר שסיים את לימודיו וקיבל תואר ד"ר להנדסת חשמל, שב אבו-סיסי לרצועת עזה, ועבד כמהנדס בחברת החשמל ברצועה. הוא הצטרף לחמאס, ובין השנים 2002-2008 היה אחראי בהנהלת החמאס על נושא החשמל, במסגרת חברותו בוועדה שבראשה עמד מוחמד דיף, אשר עסקה בפיתוח ושיפור טילים ומרגמות. עוד נטען באישום, כי אבו-סיסי עסק בפיתח הגדלת טווח הטילים כדי שיוכלו לפגוי ביישובים ישראליים רבים יותר, וכן בפיתוח יכולתם של הטיליים לחדור כלים משוריינים.

לטענת הפרקליטות, במסגרת עבודתו סייע אבו-סיסי בהגדלת טווח רקטות הקסאם ל-22 קילומטרים, ואף ניסה להגדיל את טווח הירי עד ל-45 קילומטרים. לדברי הפרקליטות, הוא גם הצליח להביא לשיפור ביכולתם של טילי "יאסין" בחדירת כלים משוריינים, "וזאת מתוך מטרה לפגוע בחיילי צה"ל". בנוסף, הוא עסק בפיתוח טילים ומרגמות נגד טנקים, ואף תרגם מסמכים מרוסית בנושא טיל כתף נגד מטוסים.

בכתב האישום נטען עוד, כי לאחר מבצע עופרת יצוקה, מונה אבו-סיסי לעמוד בראש אקדמיה צבאית, שיועדה להכשיר את דרג הקצונה והפיקוד בחמאס.

במערכת הביטחון מוגדר אבו סיסי כמפקד המכללה הצבאית של גדודי עז א-דין אל-קסאם, ומכונה "אבי הרקטות". בקהיליית המודיעין מייחסים לו חשיבות מכרעת במערכת ייצור ופיתוח רקטות הקסאם וטילי הנ"ט של חמאס, וכן טוענים כי הוא מקורב מאוד לצמרת הצבאית של הארגון, ובהם האיש המכונה כ"רמטכ"ל חמאס", אחמד ג'עברי. כמו כן נטען כי הוא מקורב למוחמד דף וכי הוא גויס לחמאס בשנת 2002 באמצעות אחד מפעילי הארגון ובשנה זו נערכה לו היכרות מעמיקה עם בכירים בזרוע הצבאית של חמאס ובהם סלאח שחאדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully