וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: "להפסיק הכיבוש, לחלק את י-ם"

באן קי-מון קרא לישראל להפסיק את הכיבוש ולאפשר לפלסטינים להקים מדינה בת-קיימא. כמו כן, הוא שיבח את הקמת מוסדות המדינה ברשות וגינה ירי הרקטות לעבר ישראל

המזכיר הכללי של האו"ם, באן קי-מון, קרא הלילה (רביעי) לישראל לסיים את הכיבוש שהחל בשנת 1967, להפסיק את הבנייה בשטחים וקרא לפלסטינים ולישראל לחדול ממעשי האלימות. את הדברים אמר באן בכנס של האו"ם שנועד לתמוך בתהליך השלום במזרח התיכון המתקיים באורוגוואי.

בנוגע למעמדה של ירושלים, אמר מזכ"ל האו"ם כי זו צריכה להיות בירתן של שתי המדינות – ישראל ופלסטין. "חייבת להימצא דרך להפוך את ירושלים לבירתן של שתי המדינות עם הסדרים לגישה למקומות הקדושים לכל הדתות ויש להגיע לפתרון צודק ומוסכם לבעיית הפליטים הפלסטינים", אמר.

"נקיטת צעדים בשטח שיכתיבו את התוצאה הסופית של המשא ומתן חייבת להיפסק", הוסיף המזכ"ל בהתייחס לבנייה הישראלית בשטחים ובמזרח ירושלים. "הגיעה השעה לממש את פתרון שתי המדינות", הוסיף באן, "הכיבוש שהחל בשנת 1967 הוא שגוי מוסרית ומדינית וחייב להיפסק. לפלסטינים זכות לגיטימית להקים מדינה עצמאית משלהם".

"להסיר מחסומים ולהפסיק הפעולות הצבאיות"

באן הביע דאגה נוכח השלכות המשא ומתן התקוע בין ישראל והפלסטינים, ואמר כי יש להשקיע מאמצים בכדי לשבור את המבוי הסתום. "תאריך היעד לסיום תהליך בניית המדינה הפלסטינית ולהגעה להסכם בר קיימא בין ישראל והפלסטינים מתקרב במהירות", אמר באן, "אולם, השיחות בין הצדדים נמצאות במצב קיפאון מדאיג".

הוא שיבח את מאמצי הרשות הפלסטינית לקראת הקמת מדינה עצמאית וקרא לישראל לנקוט בצעדים שיועילו לכלכלה ולביטחון של הרשות על ידי הסרת מחסומים, הפסקת הפעולות הצבאיות ומתן חופש פעולה רחב יותר למוסדות הרשות בשטחי הגדה המערבית.

בנוסף, באן קרא לישראל להקל במצור שהיא מטילה על עזה וגינה את ירי הטילים מעזה לעבר ישראל כשהוא מציין כי הירי מכוון לעבר אזרחים וכן גינה את הרג האזרחים ברצועה כתוצאה מהפצצות צה"ל. "שני הצדדים חייבים להקפיד לשמור על חיי אדם ולפעול בכפוף לחוק הבינלאומי בכדי למנוע הרג אזרחים נוסף", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully