וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: יוגדל התקצוב למכינות הקדם-אקדמיות

21.3.2011 / 16:01

שר החינוך החליט לאמץ את מסקנות הוועדה לבחינת פעילות המכינות אשר בין השאר המליצו להגדיל את מספר התלמידים ולהקצות מכסות לאוכלוסיות חלשות

שר החינוך, גדעון סער הודיע הבוקר (שני) כי יאמץ את מסקנות הוועדה לבחינת פעילות המכינות הקדם אקדמיות, בראשות ירום אריאב. בין המלצות הוועדה נקבע כי המכינות ירחיבו את פעילותן ויועמדו להן כל המשאבים הנדרשים לשם כך. "המכינות הקדם אקדמיות ממלאות תפקיד חברתי ממדרגה ראשונה בכך שהן מעניקות הזדמנות שנייה לצעירים שלא השיגו הישגים לימודיים בתקופת בית הספר", אמר סער.

לפי המלצות הוועדה, סך תלמידי המכינות יגדל בתוך חמש שנים, מ-11,500 סטודנטים ל-16,500 סטודנטים. מדובר בגידול ראשון לאחר שנים של קיפאון במספר התלמידים. עוד הומלץ כי ייקבעו יעדי גידול מספריים לסטודנטים מקרב אוכלוסיות חלשות במכינות - מהמגזרים החרדי, הערבי והאתיופי. לשם כך ינקטו במשרד החינוך שורה של אמצעים להסרת חסמים ייחודיים לכל מגזר, יצירת מעטפת תמיכה לסטודנטים, שיפור הדימוי של המכללות ועוד.

עוד נקבע כי המוסדות להשכלה גבוהה יפעילו את המכינות ללא גוף מתווך מטעם הממשלה. מקור הסמכות והאחריות לנושא המכינות יעבור למועצה להשכלה גבוהה ולוועדה לתכנון ותקצוב. כמו כן, יגובש מודל תקצוב ייחודי שיתמרץ את איכות ההוראה במכינות, המצב הקיים לפיו כל אוניברסיטה מכירה רק בתעודה מהמכינה "שלה" צפוי להשתנות ותחויב הכרה הדדית בין האוניברסיטאות והמכינות השונות.

יש חשיבות להעסקת סגל איכותי במכינות"

ירום אריאב, יו"ר הוועדה לבחינת פעילות המכינות הקדם-אקדמיות, ברך על אימוץ המסקנות ואמר כי "העלאת שיעור המשתתפים בהשכלה הגבוהה והשקעה בהון האנושי משפיעות על קצב הצמיחה של המשק, ומהוות המפתח לחוסנה של הכלכלה הישראלית בטווח הארוך".

כזכור, מורי המכינות באוניברסיטת בן גוריון, השייכים לארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטה, ישביתו את הלימודים במכינות מחר וביום רביעי, במחאה על הסחבת במשא ומתן עמם מצד הנהלת האוניברסיטה. ההחלטה על שביתת האזהרה התקבלה לאחר שהפגישה בין הצדדים, שאמורה הייתה להתקיים היום, בוטלה על ידי הנהלת האוניברסיטה בטענה, כי הם עדיין אינם ערוכים להצגת הצעה מטעמם.

ארז יפרח, נציג המכינות בוועד ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת בן גוריון מסר בתגובה כי "יש חשיבות להעסקת סגל איכותי במכינות וכדי לקבל סגל שכזה צריך לתת לו את התנאים הדרושים. אנחנו במגעים עם האוניברסיטה כבר חודשיים בנושא זה ולא חלה שום התקדמות. לא ייתכן שיעסיקו אותנו במתכונת של עובדי קבלן ללא צבירת זכויות, פנסיה ראויה ושכר של שמונה חודשים בשנה בלבד. אנו מעוניינים לעבור למסלול העסקה נורמטיבי כראוי לסגל אקדמי. אנחנו קוראים לשר החינוך, גדעון סער להתערב במשא ומתן, בייחוד על רקע פרסום מסקנות וועדת אריאב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully