וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטת גראד שוגרה לעבר דרום אשקלון

יהושע בריינר ורמי שני

21.3.2011 / 0:17

אזעקה נשמעה באשקלון וככל הנראה נפלה באיזור רקטת גראד, אולם היא לא אותרה. לפחות תושבת אחת לקתה בחרדה אך לא דווח על נזק. אתמול נורו כמעט 50 פצצות מרגמה לשטח ישראל

אזעקה עולה ויורדת נשמעה אמש (ראשון) באשקלון, ככל הנראה בתגובה לשיגור טיל מרצועת עזה. מבדיקה ראשונית עולה כי ככל הנראה נפלה רקטת גראד בשטח פתוח בדרום העיר, אולם לא דווח על נזק בגוף או ברכוש ולא נמצא מקום נפילתה. מספר אזרחים דיווחו על שמיעת פיצוצים, אולם לא ברור האם מדובר בנפילת רקטה, או בנפצי פורים חזקים. אחת מתושבות העיר לקתה בחרדה, פינתה את עצמה באופן עצמאי לבית החולים ברזילי, וסיפרה כי לקתה בהתקף חרדה מעצם שמיעת האזעקה ולא מנפילת הרקטה.

כוחות גדולים של המשטרה וזרועות הביטחון סרקו את האזור בחיפוש אחר מקום נפילת הרקטה, אולם הם לא הצליחו לאתר את המקום ועל פי ההערכות ייתכן שהקרטה נפלה בים, או שנקברה בחולות. גורמים ביטחוניים בישראל העריכו כי מדובר בשיגור של חמאס, במסגרת סבב ההסלמה האחרון.

שלשום נפלו 49 פצצות מרגמה שנורו מרצועת עזה אל עבר שטח ישראל. הפצצות נפלו באזור המועצה האזורית אשכול והמועצה האזורית שדות נגב. שני בני אדם נפצעו קל מאוד מרסיסים, ופונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. ממ"ד במבנה במועצה האזורית אשכול ספג פגיעה ישירה של פצצת מרגמה, וניזוק קלות. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות לירי חלק מפצצות המרגמה.

בהודעה שפרסמה הזרוע הצבאית של חמאס נכתב כי פעיליה הצליחו לירות 33 פצצות מרגמה לעבר דרום רצועת עזה וכן "להשמיד את מוצב סופה וכיסופים באמצעות 15 פצצות מרגמה".

גם ביום שישי ירו הפלסטינים פצצות מרגמה לעבר ישראל. שש מהן נפלו סמוך לגדר המערכת, אף הן במועצה האזורית אשכול, ולא היו נפגעים. בתגובה לאירועים האחרונים, הורה שר החוץ, אביגדור ליברמן, על הגשת תלונה רשמית לאו"ם. לדבריו, "התמיכה הבינלאומית שהפלסטינים מנסים להשיג להקמת מדינה, משמעותה תמיכה בהקמת מדינת טרור שמטרתה העיקרית היא השמדת ישראל".

(עדכון ראשון: 19:17, 20.03.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully