וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ניסים זאב: "לא להכניס את משה קצב לכלא"

20.3.2011 / 12:31

ח"כ ניסים זאב מש"ס הסביר כי למרות שהוא יודע כי גזר הדין לא יושפע כלל מעמדתו, הוא סבור שקצב כבר קיבל עונש כבד. "הוא גורש מהנשיאות והתבזה בכל העולם. לפי התורה הוא לא אנס"

לקראת גזר הדין במשפטו של משה קצב שיינתן ביום שלישי, קרא היום (ראשון) ח"כ ניסים זאב (ש"ס) שלא להכניס את נשיא המדינה לשעבר לכלא. "אני לא בא להתווכח עם פסיקת בית המשפט", הבהיר זאב. "עם זאת, אני מקווה שבית המשפט ינהג במידת החסד והרחמים". לדבריו, "צריך לזכור שמאסר של נשיא היא כתם לאומי ופגיעה במוסד הנשיאות. קצב קיבל עונש כבד, כאשר במשך חמש שנים הוא גורש מנשיאותו והתבזה בכל העולם, ואני לא חושב שיש עוד אח ורע לביזיון שאדם סבל במשך כל כך הרבה שנים. על בית המשפט לבחון חלופות למאסר כגון מעצר בית ממושך, קנס גבוה או חלופה אחרת שבית המשפט ימצא לנכון".

זאב יודע כי הסבירות שעמדתו תשפיע על הכרעת גזר דינו של קצב נמוכה מאוד. "להגיד שאני מצפה הרבה מבית המשפט? לא. העמדה שלי לא תשפיע על בית המשפט, כי לדעתי גזר הדין כבר חתום וכתוב. אני לא יכול להשפיע כלום, אבל אלו נקודות שצריכות להילקח בחשבון". באשר לאישומים המופנים כלפי הנשיא לשעבר אמר זאב כי "אם הדברים אכן נעשו, בוודאי הם פסולים. אבל זה יהיה לא נכון לא לקחת את הנקודות שאמרתי בחשבון". במענה לשאלה כיצד ההלכה רואה את הנושא, אמר זאב כי "הדבר בעייתי לפי ההלכה. התורה אומרת 'צעקה הנערה המאורסה ואין מושיע לה'".

גזר הדין במשפטו של קצב היה אמור להינתן ב-8 במרץ, יום האישה הבינלאומי, אך נדחה מסיבה לא ברורה, מבלי שהוגשה בקשה לכך על ידי הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully