וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה: "אסור לנשים להתחפש לגברים ולהפך"

מוטי לוי

18.3.2011 / 12:07

מנהיגה הרוחני של ש"ס נשאל האם נערים ונערות יכולים להחליף זהויות באמצעות תחפושות מגדריות, אך השיב בפסק הלכה כי הדבר אסור. "דעת רוב הפוסקים שאין להקל בשום איסור, אפילו בפורים"

אתר האינטרנט 'הלכה יומית' מפרסם היום (שישי) פסק הלכה של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף, לפיו לאישה אסור להתחפש בפורים לגבר, ולגבר אסור להתחפש לאישה. פסק ההלכה מגיע במענה לשאלה "האם יש היתר למה שנהגו בכמה מקומות, שלובשות נערות בגדי נערים, וכן להפך, נערים לובשים בגדי נערות, ועושים כן לשם שמחת מצוה כגון בחתונות ובימי הפורים, או שיש בזה איסור?".

פסק ההלכה מתבסס על האיסור התורני לפיו "לא יהיה כלי גבר על אישה, ולא ילבש גבר שמלת אישה". עוד נאמר בפסק ההלכה כי אף שבמדינות 'אשכנז' היו מי שנהגו להתיר בפורים לגברים להתחפש לנשים, ולהפך, "מכל מקום דעת רוב הפוסקים שאין להקל בשום איסור אפילו לשם שמחת פורים".

מלבד האיסור לגברים ולנשים להתחפש למין השני, עיקר הדגש בפסק הוא על ילדים קטנים ונערים: "הגדולים מוזהרים על הקטנים שלא להלביש הילדים בגדי ילדות, וכן להפך, משום מצוות חינוך. וכדין כל מצוות התורה ודברי חכמים שאנו מצווים לחנך את הקטנים גם כן שלא יבאו לידי איסורים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully