וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצתו שני כלי רכב של סטודנטים ערבים בצפת

עידן אבני וניר יהב

16.3.2011 / 10:13

שני כלי רכב של סטודנטים הלומדים במכללת צפת הוצתו במהלך הלילה. כמו כן, על קירות המכללה רוססו כתובות נאצה בהם נכתב: "מוות לערבים". ח"כ טיבי: זה בגלל ההסתה של הרבנים

"תג מחיר" בתוך תחומי ישראל? שני כלי רכב של סטודנטים ערבים המתגוררים במעונות המכללה האקדמית בצפת הוצתו הלילה (רביעי) ובנוסף, רוססו על קירות המכללה כתובות נאצה בהם נכתב "מוות לערבים". משטרת צפת פתחה בחקירה בניסיון לאתר חשודים במעשים.

עלי נעאמנה, אחד הסטודנטים שרכבם נשרף, אמר לאתר "בוקרא" כי מדובר במתקפה גזענית. "יום לפני התקרית השתתפנו בכנס במכללה בנושא הגזענות, שם דיברנו על הצורך בדיאלוג ושיתוף פעולה בין יהודים לערבים".

בליל שישי הותקפו מספר סטודנטים ערבים בעיר והופצו פליירים הקוראים להחרימם. אולם, במשטרה בודקים אם יש קשר בין אירוע ההצתה היום ובין האירועים בעבר או שמא מדובר בחלק מאירועי "תג מחיר" כנקמה על רצח משפחת פוגל בסוף השבוע באיתמר.

בתוך כך, במכללת צפת מיהרו למחוק את הכתובות מקירות המכללה ולגנות את האירוע. "האירוע נמצא בחקירת משטרה אשר בודקת את הקשר בין האירוע לבין היות הסטודנטים תלמידי מכללת צפת. הנהלת המכללה מגנה בכל תוקף פגיעה בסטודנטים שלה ע"י גורמים השונים", נמסר מהמכללה.

חולוד, סטודנטית ערבית במכללת צפת, סיפרה לוואלה! חדשות כי בשעה 1 וחצי צפויים עשרות סטודנטים ערבים ויהודים להתכנס ברחבת הקמפוס ולהפגין נגד הגזענות כלפי ערבים. "נרים שלטים ונמחה נגד האלימות והפגיעה בסטודנטים ערבים. אנחנו כבר רואים תושבים חרדים שמתכנסים מול המכללה ואנחנו מקווים שההפגנה תעבור בשלום", אמרה.

מתיחות בין יהודים לערבים

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר בתגובה להצתת כלי הרכב, כי "ההסתה המתלהמת של הרבנים ואי העמדתם לדין על ידי הפרקליטות היא שהביאה למעשה ההצתה הצפוי מראש. הדבר לא ייעצר כאן, ולכן על רשויות החוק לפעול מיידית".

ח"כ חנין זועבי (בל"ד), התייחסה ל הצתה ומסרה כי צפת הופכת להיות מקום של רדיפה ועימותים אלימים. "המשטרה מנסה להרגיע את הרוחות של הסטודנטים הערבים על חשבון ביטחונם האישי. אם היא תמשיך להשתיק את הנרדף על מנת לא לעורר את הגזען – היא תחזק את הגזענות, תיכנע לה ולא תצליח להילחם בה", אמרה זועבי והוסיפה כי "גם מנכ"ל המכללה בצפת עושה זאת: במקום להגיב בצורה ראויה לגזענים, הוא מרגיע את הרוחות. כך לא נלחמים בגזענות".

מהמשטרה נמסר בתגובה לאירועים: "במשטרה מתייחסים לאירועים בחומרה רבה ופועלים במספר מישורים של סיכול ונוכחות במוקדים רגישים. פעילות המשטרה בעיר צפת תמשיך התמקד במניעת חיכוך במקומות רגישים באופן גלוי וסמוי כדי למנוע הסלמה על רקע מתיחות בין ערבים ויהודים בעיר בכלל ובמכללת צפת בפרט".

לאחרונה גברה המתיחות בין תושבי צפת הערבים לתושבים היהודים על רקע התבטאויות של רב העיר, הרב שמואל אליהו, נגד נוכחות של ערבים בעיר הצפונית. לפני מספר חודשים פרצה מהומה לאחר שהרב אליהו הודיע כי הוא תומך ב"מכתב הרבנים" שקרא שלא להשכיר דירות לערבים בעיר.

בעקבות כך, התנועה הרפורמית וארבעה ארגונים נוספים עתרו לבג"ץ בדרישה לחייב את שר המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין משמעתי את הרב אליהו, בשל התבטאויותיו בגנות ערביי ישראל. בתנועה גם דרשו שהרב אליהו יושעה לאלתר מתפקידו. "עניינה של עתירה זו הינו הפרה מתמשכת של הוראות הדין המשמעתי החל על רבני עיר על ידי הרב אליהו, אשר באופן שיטתי ומכוון משתמש בתואר ובמשרתו הציבוריים על מנת להסית כנגד הציבור הערבי בישראל", נכתב בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד עינת הורביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully