וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי שייטת 13 השתלטו על ספינת נשק בדרכה לעזה

15.3.2011 / 12:15

בעקבות מידע מודיעיני, השתלטו לוחמי חיל הים על ספינת סוחר שנשאה על סיפונה מכולות שהכילו אמל"ח מסוגים שונים. ההערכה בצה"ל: הספינה שיצאה מסוריה הייתה בדרכה לעזה

לוחמי חיל הים השתלטו בצהריים (שלישי) על ספינת סוחר שנשאה על סיפונה מכולות המכילות אמצעי לחימה מסוגים שונים. בצה"ל אומרים כי ספינת הנשק יצאה מנמל לטקיה בסוריה, עגנה בנמל מרסין בטורקיה והיתה בדרכה לנמל אל עריש במצרים. ההשתלטות על הספינה בוצעה במרחק של 200 מייל ממערב לחופי ישראל. מצה"ל נמסר כי "לאור הערכת מצב בצה"ל ובמערכת הביטחון וכחלק מהפעילות המודיעינית והמבצעית השוטפת בחיל הים למניעת הברחות, השתלטו לוחמים של חיל הים על ספינת הסוחר".

הספינה המכונה "ויקטוריה" הניפה את דגל ליבריה. מצה"ל נמסר כי "ההשתלטות על האוניה התבצעה באופן מהיר וללא התנגדות של אנשי הצוות". לאחר ההשתלטות על הספינה, בדקו כוחות השייטת חלק מהמטען על מנת לאשש את המידע המודיעיני בדבר האמל"ח. לאחר שתגיע הספינה לנמל אשדוד ייפרק מטענה ויוצג לתקשורת על מנת להראות את הקשר, הקיים לטענת צה"ל, בין סוריה לארגון חמאס וארגוני טרור נוספים.

עוד נמסר מצה"ל כי "על פי הערכות, אמצעי הלחימה אשר באוניה היו מיועדים לארגוני הטרור אשר פועלים ברצועת עזה". דובר צה"ל הדגיש כי ככל הידוע, טורקיה איננה קשורה לאירוע זה בכל היבט שהוא. הפעולה אושרה כנדרש על ידי הדרג המדיני לאור המלצת הרמטכ"ל".

מפקד חיל הים פיקד על הפעולה

בשעות הבוקר עדכן הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ את שר הביטחון, אהוד ברק, על הממצאים שהתגלו על גבי האוניה. צה"ל ומשרד החוץ הודיעו על מעצרה של האוניה "ויקטוריה" לרשויות גרמניה לאור העובדה שהאוניה שייכת לחברה גרמנית, לממשלת ליבריה שבדגלה השתמשה האונייה ולצרפת לאור העובדה שחברת ההפעלה הינה צרפתית. על הפעולה פיקד מפקד חיל הים, אלוף אליעזר מרום (צ'ייני) ועל ההשתלטות פיקד מפקד שייטת 13.

דובר צה"ל מסר כי צה"ל ימשיך ויקיים פעילות אינטנסיבית, מודיעינית ומבצעית, לשמירת האינטרסים הביטחוניים של ישראל ועל מנת למנוע הברחות שיובילו להתעצמות תשתיות הטרור בעזה ובלבנון.

"שרשרת נסיונות בלתי פוסקת להבריח אמצעי לחימה דרך הים"

בצה"ל מזכירים כי האירוע האחרון הינו "אירוע נוסף בשרשרת נסיונות בלתי פוסקת להבריח אמצעי לחימה דרך הים. צה"ל וחיל הים משקיעים מאמצים גדולים לסיכול הברחות ימיות, בתיאום עם מדינות וצבאות שונים".

בנובמבר 2009 הספינה האירנית פרנקופ עשתה דרכה מאירן לסוריה ובמטענה 40 מכולות עמוסות נשק, שמשקלן הכולל הוא כ- 300 טונות: נק"ל, תחמושת, רימונים ורקטות מסוג קטיושה 122 מ"מ. הנשק יועד לחיזבאללה. אילו היה מגיע ליעדו היתה כמות האמל"ח מספיקה ללחימה של חודש ימים..


בינואר 2009 נתפס משלוח אמצעי לחימה בקפריסין, לאחר שנמצא על גבי ספינה קפריסאית בשם Monchegorsk, שהוחכרה על ידי חברת ספנות אירנית. המשלוח שנמצא כלל פגזי טנקים, ארטילריה ורקטות כמו גם חומרים לייצור רקטות.

באוקטובר 2009 שטה מאירן, תחת דגל גרמני, הספינה האנסה אינדיה, שהייתה אמורה לפרוק מטען של שמונה מכולות במצרים. בעקבות התראה מרשויות גרמניה הספינה לא נפרקה והמשיכה למלטה, שם נמצא כי היא נושאת כדורים וחומרים שנועדו לייצור אמצעי לחימה.

בינואר 2002 נתפסה הקארין A, ספינת נשק פלסטינית, עליה השתלט חיל הים הישראלי בים סוף. האנייה יצאה מאירן, עמוסה כלי נשק רבים שיועדו לרשות הפלסטינית. האנייה יצאה מאירן, תודלקה בתימן ונשאה דגל של ממלכת טונגה כהסוואה.

במאי 2001 האנייה סנטוריני יצאה מלבנון במטרה להבריח כלי נשק ואמל"ח לרצועת עזה. האנייה, עליה היו ארבעה אנשי צוות, נלכדה בסמוך לחופי חיפה והובאה לארץ. מטענה כלל מטענה כלל מרגמות, RPG, רובי קלצ'ניקוב ואמל''ח רב נוסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully