וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לתג מחיר: הוצתו כלי רכב של פלסטינים

13.3.2011 / 17:33

לטענת הפלסטינים, חודשו פעולות "תג מחיר" בגדה לאחר שבני משפחת פוגל הובאו למנוחות. לפי הדיווחים, הוצתו חמישה כלי רכב של פלסטינים מדרום לשכם, ונשרפה משתלה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

חשד לפעולות "תג מחיר" מצד המתנחלים על רקע הטבח באיתמר בסוף השבוע: פלסטינים מדווחים כי חמישה כלי רכב פרטיים הוצתו הערב (ראשון) בכפר חווארה מדרום לשכם. עדי ראייה בכפר מסרו כי מתנחלים ששבו מההלוויה הם אלו שהשליכו אבנים ואת בקבוקי התבערה. בנוסף, נמסר על שריפת משתלה בכפר עינבוס הסמוך.

אוטובוס ובו תושבי איתמר נרגם אחר הצהרים באבנים על ידי פלסטינים כשעבר בחווארה בשובו מהלווית משפחת פוגל בירושלים. לא היו נפגעים באירוע, אך נזק נגרם לאוטובוס. אחד מנוסעי האוטובוס אמר: "הערבים ממשיכים לנסות לפגוע בנו בכל דרך, וכבר ראינו שהם אינם בוחלים בשום דרך".

במקביל, כמה עשרות מתנחלים מפגינים במספר מוקדים ברחבי הארץ. בצומת גוש עציון, מפריעים המפגינים לתנועה, וכוחות גדולים של המשטרה נמצאים במקום בכדי למנוע את סגירת הציר. כמו כן, לטענת המתנחלים, נעצרו מספר מפגינים במהלך חסימות צירים בגדה. בין היתר, נעצרה פעילה ליד קריית ארבע בטענה כי חסמה את הכביש לתנועת כלי רכב פלסטיניים.

כמה עשרות מתנחלים הפגינו גם בצומת עזריאלי בתל אביב, עודדו נהגים עוברים לצפור, ונשאו שלטים "כולנו מתנחלים". עם זאת, הם לא הפריעו לתנועה הסדירה בכביש. במקביל, כמה עשרות פעילי ימין הגיעו לגשר המיתרים בירושלים, הפגינו בצידי הכביש ונשאו שלטים עליהם נכתב "מוות לערבים". מהמשטרה נמסר כי בשני המקרים לא נעצרו מפגינים.

"הטרור ינוצח ולא ינצח"

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס הערב לפיגוע הדקירה הרצחני באיתמר, בו נשחטו חמישה מבני משפחת פוגל, הורים ושלושה מילדיהם. פרס פתח את דבריו, אותם נשא בטקס השבעת שופטים במשכנו, בציטוט משירו של חיים נחמן ביאליק: "'נקמה כזאת, נקמת דם ילד קטן, עוד לא ברא השטן'. כל המילים מחווירות אל מול הזוועה, אל מול איבוד צלם אנוש. לבנו עם היתומים ועם היישוב כולו ברגעים נוראים אלו. אני בטוח כי כוחות הביטחון יהפכו כל אבן, ילכדו את מבצעי הזוועה, ויביאו אותם על עונשם. הטרור ינוצח ולא ינצח".

מוקדם יותר הובאו למנוחת חמישה מבני משפחת פוגל, אשר נרצחו בליל שבת בביתם באיתמר. אלפי בני אדם הגיעו להר המנוחות כדי לחלוק כבוד אחרון להורים אהוד (אודי) ורותם, וכן לילדיהם יואב בן ה-11, אלעד בן הארבע והדס, תינוקת בת שלושה חודשים. לאחר ההלוויה הצטרפו הורי האב, חיים וצילה פוגל, אל הורי האישה, משפחת בן ישי, בירושלים, כדי לשבת שבעה יחד עד הלילה, ולאחר מכן יתפצלו המשפחות כל אחת לביתה.

יהודה בן ישי, אביה של רות, ספד לבתו בכאב: "אתם עליתם על כולנו. אנחנו לא ניפרד מכם כי תבואו לבקר אותנו כמו מלאכים טהורים. ריבונו של עולם קח את הצער שלנו כפרה. תאמין לנו נתנו לך הרבה. תשפוך עלינו כוחות של אור לסלק את החשיכה. ריבונו של עולם אתה יודע טוב מאוד את מי לקחת. אשת חיל מי ימצא זו רותי. ילדיי, יקיריי, להתראות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully