וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ההסתה הפרועה ברשות הביאה לרצח הילדים"

בכל קצוות הקשת הפוליטית גינו את הפיגוע באיתמר. רה”מ דרש מהרשות לסייע באיתור המחבלים שרצחו חמישה בני משפחה וטען :"חברה שמתירה הסתה פרועה סופה להביא לרצח ילדים"

דניאל בוק

(צילום : דניאל בוק, עריכה :טל רזניק)

במערכת הפוליטית לא נשארו אדישים לרצח זוג הורים ושלושה מילדיהם בביתם, הלילה בהתנחלות איתמר. ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש בצהריים (שבת) מיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לסייע במציאת המחבלים מאיתמר. "ישראל לא תעבור לסדר היום אחרי רצח נתעב כזה ותפעל בתקיפות לשמור על ביטחון חיי אזרחי ישראל ולהעניש את הרוצחים", נמסר מלשכת נתניהו. נתניהו הביע זעזוע מהפיגוע, עליו עודכן במהלך הלילה, ואמר: "זהו רצח נתעב של משפחה שלמה חפה מפשע, הורים על ילדיהם וטפם, בעת שנמו את שנתם בביתם בליל שבת".

ראש הממשלה אף ערך התייעצות טלפונית עם כל גורמי הביטחון והמודיעין המעודכנים במתרחש, למטרת גיבוש הנחיות והמשך דרכי פעולה. בסיום הפגישה, נמסר מלשכת רה"מ כי נתניהו חיזק את ידי המתיישבים, דרש מהרשות הפלסטינית לעצור את ההסתה במסגדים ובאמצעי התקשורת שבשליטת הרשות וטען כי חברה שמתירה הסתה פרועה שכזו סופה להביא לרצח ילדים. "כולנו יודעים, וגם אלו שבאים לפגוע בנו יידעו, שעתיד ההתיישבות לא יוכרע בטרור", אמר נתניהו.

נשיא המדינה, שמעון פרס התייחס אף הוא לפיגוע באיתמר אותו כינה "אחד המאורעות הקשים והמכוערים שידענו". פרס אמר כי "רצח הורים וילדיהם הקטנים במיטותיהם בערב שבת מעיד על אובדן צלם אנוש" והוסיף כי "אין שום דת או אמונה בעולם המתירה מעשה זוועה שכזה".

מוקדם יותר קיים ראש הממשלה התייעצות עם שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל בני גנץ, וראש השב"כ יוסל דיסקין והנחה את כוחות הביטחון לפעול בצורה נמרצת לתפיסת הרוצחים. בנוסף, שוחח עם שר החוץ אביגדור ליברמן וביקש לגנות את פעולות ההסתה ברשות בזירה הבינלאומית.

ואכן, בשעות הערב יצאה הודעת גינוי אמריקאית לפיגוע שהוגדר בהודעת הגינוי כ"פעולת טרור". בהודעה רשמית שיצאה מהבית הלבן נאמר כי "אין שום הצדקה לרצח של הורים וילדיהם בביתם. אנו קוראים לרשות הפלסטינית לגנות באופן חד משמעי את פעולת הטרור הזו".

גם שר החוץ הבריטי וויליאם הייג גינה את הפיגוע באיתמר. הייג אמר "תנחומיי לבני המשפחה ולחברים של המשפחה שנרצחה באיתמר. זהו מעשה ברוטלי ואכזריות בלתי נתפסת. אני מקווה כי הדוקר ייתפס במהרה ויובא למשפט".

"לקרוא לאירוע הזה פיגוע או רצח זו מכבסת מילים"

שר הביטחון אהוד ברק קיים בצהריים בקרייה בת"א ישיבת הערכת מצב בעקבות הפיגוע באיתמר, בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, ראש השב"כ יובל דיסקין וגורמים נוספים בצה"ל ובמערכת הביטחון והמודיעין.בישיבה הנחה ברק את צה"ל ואת מערכת הביטחון לפעול בכל האמצעים הנדרשים כדי "לתפוס במהרה את האחראים לביצוע הרצח הנתעב". ברק אף קרא להנהגה הפלסטינית לגנות בנחרצות את הרצח ופנה אל ראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון לנהוג באחריות. ברק אמר לאחר הערכת המצב כי "הפיגוע חמור ביותר והדם רותח, אך אין לי ספק שהמבצעים ייתפסו במהרה. עלינו לעשות הכל כדי שהביטחון והשקט יוחזרו לשרור באזור. אני סמוך ובטוח כי המבצעים ייתפסו וייענשו במלוא החומרה וגורמי הביטחון יפיקו כל לקח אפשרי מהאירוע על מנת למנוע הישנותו".

גם ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד גינה את הפיגוע באיתמר. לדבריו, "אין שום ספק בנוגע לעמדתנו כלפי אלימות. אנחנו דוחים אותה בתקיפות. אלימות לא מהווה תירוץ לאלימות. תהיינה הסיבות, המטרות והקורבנות אשר תהיינה, אנחנו דוחים זאת בתוקף".

שר החוץ, אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) תקף את הרשות הפלסטינית, עוד לפני שפיאד פירסם גינוי לפיגוע. "הדבר מעיד יותר מכל על אופיו וטבעו האמיתי של מי שאמור להיות פרטנר למשא ומתן. ישראל מצפה לגינוי חריף ומהדהד מכל המדינות הדמוקרטיות, שבשם זכויות האדם ממהרות לגנות כל תזוזה של קרוואן ביהודה ושומרון, אך מאז אתמול בלילה עוד לא הספיקו לגנות רצח שטני של משפחה שלמה כולל תינוקת".

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, אמר כי "לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נניח ידינו על הרוצחים", בסיום ביקור בבית המשפחה שהוריה ושלושה מילדיה נרצחו. "מדובר באירוע נפשע שבוצע בידי חיית אדם", אמר הרמטכ"ל בביקור. "המראות קשים והדעת אינה תופסת את שקרה. אנחנו מקיימים הערכת מצב רצופה ונמצאים בעיצומו של מאמץ מודיעיני ומבצעי".

ראש האופוזיציה, ציפי לבני (קדימה), אמרה כי "עם ישראל כולו מאוחד בשותפות עם הכאב בעקבות הפיגוע המזעזע ותומך בפעילות צהל נגד הטרור".

שר החינוך גדעון סער, החבר גם בקבינט המדיני-ביטחוני, גינה אף הוא את הפיגוע באיתמר ואמר כי "לקרוא לאירוע באיתמר רצח או פיגוע זו מכבסת מילים. זהו טבח של משפחה יהודית. אני משוכנע שכוחות הביטחון שלנו יגיעו לרוצחים ולשולחיהם שביצעו ותכננו את המעשה השטני הזה". סער אמר את הדברים במהלך ארוע "שבתרבות" בתל אביב.

ח?כ דני דנון (ליכוד) תקף את שר הביטחון ברק, ואמר כי ?ההתרפסות הביטחונית של שר הביטחון והורדת המחסומים עולים לנו בחייהם של ילדים יהודים וחיסול משפחה בערב שבת. על שר הביטחון להתמקד בנושא הביטחון במקום ביוזמות הזויות. יש לרדוף אחר הרוצח השפל עד פתח ביתו ללא התחשבות בנוחות ובצרכי הפלסטינים?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully