וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "יש לי סימפתיה לעובדים הסוציאליים"

פנחס וולף וקובי מנדל

9.3.2011 / 10:06

שר האוצר הביע אהדה לעובדים הסוציאליים השובתים זה היום הרביעי, ואמר כי הוא סבור שמאבקם מוצדק. במקביל, עיריית חיפה משביתה את שירותיה למשך שלוש שעות כאות הזדהות

גדעון צנטנר

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק)

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס הבוקר (רביעי) למשא ומתן עם העובדים הסוציאליים. בדיון בוועדת הכספים של הכנסת, אמר שטייניץ, כי "גם לאנשי האוצר וגם לי אישית יש סימפתיה לעובדים הסוציאליים. היו רק שני מאבקי שכר שאמרתי מראש שיש צדק רב בטענות: זה היה מאבק הקלדניות בבתי המשפט, והמאבק השני זה המאבק הזה. בגלל חשיבות העניין נפגשתי איתם ישירות. מיניתי את סגן השר איציק כהן עם הנחיה לגלות הבנה ולקדם את זה. הצענו להם תוספות, ואנחנו ממשיכים להציע להם הצעות שלא הוצעו לסקטור אחר עד היום".

למאבק העובדים הסוציאליים מצטרפת היום גם עיריית חיפה, שתשבית את שירותיה למשך שלוש שעות, מהשעה 11:00 בבוקר ועד ל-14:00 בצהריים. בשעות אלה המשרדים בעיר יהיו סגורים, ולא יתקבל קהל. עם זאת, מערכת החינוך בעיר תמשיך לפעול כסדרה. "מצבם של העובדים הוא אות קלון. העירייה, ועובדיה מתפללים שישמע קולם של העובדים", נכתב בהודעה מטעם העירייה. אתמול הגיעו למעלה מ-100 פניות לוועדת החריגים של איגוד העובדים.

המשא ומתן בין האוצר לעובדים הסוציאליים התפוצץ אמש ולא הניב תוצאות. שר הרווחה, משה כחלון, הביע את אכזבתו מהפיצוץ, ואמר "ציפיתי שנהיה כבר אחרי השביתה. לצערי זה לא הסתייע גם לאחר הרבה שעות של דיונים".

סגן שר האוצר, יצחק כהן, אמר אתמול כי "לצערי מדובר בכישלון. הצענו להם מעל ומעבר, ופעלתי בניגוד לחוות דעת מקצועיות שקיבלתי במשרד במטרה ללכת לקראת פתרון". לדברי כהן, "ההצעה של האוצר לעובדים היא רף מינימום – של 6,000 שקלים לעובד. אי נכונותם של נציגי ההסתדרות והעובדים הסוציאליים היא לא עניינית. מדובר בהצעה נדיבה ששר הרווחה בעצמו היה המום מחוסר נכונותם של העובדים להסכים לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully