וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה: מפעל נייר הזרים מי ביוב לנחל חדרה

אריאל נוי

8.3.2011 / 13:44

מפעל "נייר חדרה" הזרים מי ביוב לנחל חדרה, חסם את הגישה לגדותיו והקים בו מבנים ללא היתר - כך טוענת עמותת "צלול". המשרד להגנת הסביבה: "המפעל נהג ברשלנות"

האם מפעל לייצור נייר הזרים שפכים לנחל חדרה, ממילא אחד האפיקים היותר-מזוהמים בארץ? עמותת "צלול" פנתה לאחרונה למינהל מקרקעי ישראל, בדרישה דחופה לטפל בזיהום בנחל, שמקורו לטענתה במפעל "נייר חדרה", שהזרים מי ביוב למימיו. לטענת העמותה, המפעל פלש למתחם בשטח של 2,600 מ"ר בגדה הדרומית של הנחל, ובנה בו מבנים ללא היתר, הכשיר בשטחו כביש גישה למשאיות והניח בו צינורות. לדברי העמותה, המינהל כבר קיבל תלונות נוספות בנושא.

מפעלי נייר חדרה, מרץ 2011. שלומי גבאי
"משאב ציבורי שאין לו תחליף". נחל חדרה/שלומי גבאי

ב"צלול" טוענים כי הגדר שהציב המפעל על גדת הנחל מונעת מהציבור גישה למי הנחל, וכי כבר בספטמבר 2008 נדרש המפעל להרוס את המבנים שהקים - אך לא עשה זאת עד כה. "הנחל הוא משאב ציבורי שאין לו תחליף, ואין לאפשר למפעלי תעשייה להפקיע את זכות הציבור לגשת אליו", מסרה מנהלת קמפיין נחלים בעמותת "צלול", דליה טל, לוואלה! חדשות. לדבריה, "בשנים האחרונות נעשים מאמצים רבים כדי לשקם את נחלי הארץ, שנפלו קורבן לזיהום על ידי שפכים, ושימשו חצר אחורית למפעלים מזהמים. שלבים הכרחיים במאמצי השיקום הם השבת גדת הנחל לציבור - והפסקת הזיהום".

העמותה פנתה בשבוע שעבר גם לשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, ודרשה ממנו לחייב את המפעל לשדרג את מכון טיהור השפכים שלו, שעקב קריסתו הוזרמו הקולחים המזוהמים אל הנחל. בתגובה לפנייה נמסר כי "לאחרונה קיים המשרד שימוע למנהלי 'נייר חדרה', שבו נמסר להם כי המפעל מתנהל באופן רשלני באופן טיפולו בשפכים. בכוונת המשרד לעמוד על כך שהמפעל יעמוד בתנאים שהוצבו לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully