וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים הסוציאליים מפגינים: "רוצים לעבוד בכבוד"

רמי שני

6.3.2011 / 10:36

שביתת העובדים הסוציאליים יצאה הבוקר לדרכה, אך העובדים לא נשארים בביתם אלא יוצאים לרחובות. מאות עובדים מאזור הדרום מפגינים בבאר שבע: "לא רוצים צדקה או תרומה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

כ-1,000 עובדים סוציאליים מאגפי רווחה באזור הדרום מפגינים הבוקר (ראשון) בבאר שבע, כחלק מפעולות המחאה שלהם נגד תנאי העסקתם. העובדים, לבושים בחלצות אדומות וירוקות, נושאים שלטים עליהם נכתב, בין היתר: "לא צדקה, לא תרומה - אחריות כפולה", ו-"דורשים לעבוד בכבוד". המפגינים יוצאים מאזור בית החולים סורוקה בתהלוכה לכיוון קריית הממשלה בעיר.

מנהלת אגף הרווחה בעיריית באר שבע, אסתר עמר, שלקחה חלק בהפגנה, אמרה בראיון לקול ישראל: "אנשים עושים את זה מכל הלב, אנשים ערכיים, אנשים עם מודעות עצמית לעזרה לזולת ברמה מאוד מאוד גבוהה. בסופו של יום גם הם צריכים ללכת למכולת, ואת זה כנראה לא מבינים באוצר".

לדברי יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי, השביתה הינה בלתי נמנעת, נוכח הקשחת העמדות של משרד האוצר ואי נכונותו ללכת לקראת העובדים הסוציאליים. "גורלם של מאות ילדים בסיכון, כמו גם של הקשישים חסרי הישע, הנכים, המוגבלים והחולים, מוטל עתה על כתפי ממשלת ישראל ושר האוצר", אמר פרי. "אנחנו רוצים לפגוע כמה שפחות בציבור החלש ובלקוחות הרווחה, אולם הממשלה מעדיפה לקמוץ את ידה על גבם של החלשים והנזקקים".

10,000 עובדים סוציאליים, המועסקים במגזר הציבורי, פתחו בשביתה כללית, ללא הגבלת זמן, בדרישה לשיפור משמעותי בתנאי שכרם. השביתה כוללת את העובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות, בבתי החולים, עובדי משרדי הרווחה והבריאות, הביטוח הלאומי, אגף השיקום במשרד הביטחון, קופת חולים הכללית, העובדים הסוציאליים בפנימיות, בתי החולים ועוד.

הפגנה של עובדים סוציאליים ושל ארגונים חברתיים מול כנס כלכלי בחיפה, כנגד מדיניות שר האוצר, מרץ 2011. אורי לנץ
המפגינים צועדים לכיוון קריית הממשלה בבאר שבע/אורי לנץ

השביתה עלולה לפגוע ברבע מאזרחי המדינה, הנזקקים לשירותי רווחה בלשכות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות, שירות המבחן, בתי החולים ועוד. יצוין, כי להפגנה הגיעו אישי ציבור וראשי ערים, ביניהם ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ.

בנוסף, השביתה חלה גם על כל העובדים הסוציאליים העובדים בעמותות מקומיות, אזוריות או ארציות, המפעילות שירותי רווחה שונים של הרשות המקומית כגון מועדונים, מרכזי הורים ילדים, מרכזי קשר, מרכזי אלימות במשטרה ועוד. השביתה אינה כוללת את העובדים הסוציאליים בחוק שירותי ביטחון, כגון העובדים הסוציאליים בצה"ל, במשטרה, ובשירות בתי הסוהר.

בחצי השנה האחרונה ניהל איגוד העובדים הסוציאליים בליווי ההסתדרות, משא ומתן עם משרד האוצר והמעסיקים בדרישה להעלאה משמעותית בשכרם, לאחר שלטענתם השכר לא עודכן במשך 17 שנה ואף נשחק משמעותית. באיגוד טוענים כי כיום כמעט כל עובד סוציאלי שלישי מקבל השלמה לשכר מינימום. בנוסף דורשים ההסתדרות ואיגוד העובדים הסוציאליים להחיל כל הסכם שייחתם עם האוצר גם על העובדים הסוציאליים המועסקים במגזר הפרטי, באמצעות עמותות, ארגוני מגזר שלישי וחברות כוח אדם. באיגוד העובדים הסוציאליים מציינים כי כ-40% מהשירותים הניתנים כיום על-ידי העובדים הסוציאליים בתחומי הרווחה והבריאות מבוצעים על-ידי גופים מסוג זה, המעסיקים את העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully