וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בביאליק-רוגוזין חגגו את האוסקר, אך חוששים מגירוש

28.2.2011 / 11:47

למעלה מ-120 ילדי עובדים זרים המועמדים לגירוש לומדים בביה"ס התל-אביבי, והבוקר הייתה להם סיבה לחייך, עם הזכייה בפרס האוסקר של הסרט התיעודי אודותיהם. "הוכחנו שיחד נשנה עתידנו"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, רויטרס; עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות אביב אברמוביץ')

בקמפוס ביאליק-רוגוזין בתל אביב חגגו הבוקר (שני) את זכיית הסרט התיעודי אודותיו, "Strangers No More", בפרס האוסקר. בבית הספר, בו לומדים בסך הכל 828 ילדים, חלקם ילדי עובדים זרים, שרו היום: "שירו כולם, העולם הוא גדול אך העולם הוא קטן". למקום הגיעו נציגי מערכת החינוך ועיריית ת"א, בהם ראש העירייה, רון חולדאי, וצוות בית הספר בעבר ובהווה. גם הנשיא שמעון פרס התקשר לברך.

עם זאת, החגיגה הייתה מהולה בעצב: מעל ל-120 תלמידים מבית הספר מועמדים לגירוש. מירית שפירא, סגנית מנהלת הקמפוס, אמרה כי "משרד הפנים טרם השיב לחיוב או לשלילה בסוגיית הגירוש. עד אז, אנחנו פועלים נטו לטובת התלמידים ונהווה עבורם בית חם". דלית שטאובר, מנהלת מחוז ת"א במשרד החינוך, אמרה כי "כל ילד שלומד במערכת החינוך זוכה לתמיכה מקיפה. מורים בעבר ובהווה עובדים עם משרד הפנים כדי להסדיר את מעמד התלמידים והמשפחות, ועוזרים להם למלא טפסים ותעודות נדרשות כדי להשלים את התהליך".

אסתר, אחת מכוכבות הסרט התיעודי, לומדת בכיתה ו' בבית הספר. היא סיפרה כי "אני לא מסוגלת להבין את עניין הגירוש או לקבל את העובדה שדבר כזה מסוגל להתרחש". קיינדנס, תלמידת כיתה י', אמרה כי "הגענו לפסקה - לאוסקר. בית הספר הוכיח שיחד נצליח לשנות את עתידנו בצורה טוב יותר".

יונתן שחם, מארגון "ילדים ישראלים" הנאבק בגירוש ילדי העובדים הזרים, אמר כי "אנחנו מקווים שאם הילדים הללו, המועמדים לגירוש, מספיק טובים לזכייה באוסקר – הם גם מספיק טובים כדי להיות חלק מהחברה הישראלית". ביום שישי הקרוב בשעה 12:30 תתקיים בגן מאיר בתל אביב הפגנה נגד גירוש ילדי העובדים הזרים.

בבית הספר מספרים כי ביאליק-רוגוזין הוא בית חם לקהילת הזרים, ועוגן קהילתי לכל צרכיהם הרגשיים. בית הספר מעניק, בין היתר, מענה תזונתי, רפואי ופסיכולוגי לתלמידים. 76% מתלמידי בית הספר זכאים לבגרות בתום לימודיהם, ובית הספר מועמד לפרס החינוך של מחוז ת"א לעשייה חינוכית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully