וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: "ירינו כדורי צבע באירוע בחוות גלעד"

יהשוע בריינר

28.2.2011 / 12:28

מועצת יש"ע שיגרה מכתב אל הרמטכ"ל בני גנץ והמפכ"ל דודי כהן, בדרישה לחקור מי הורה לעשות שימוש בכדורי גומי, במהלך הריסת מבנים במאחז חוות גלעד. במשטרה אומרים שירו כדורי צבע

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ועד מתיישבי השומרון)

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, שיגר היום (שני) מכתב אל הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, ואל מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דודי כהן, בדרישה לחקור מי נתן את ההוראה לעשות שימוש באמצעים לפיזור הפגנות כגון כדורי גומי, במהלך הריסתם של מבנים בחוות גלעד שבשומרון הבוקר.

עם זאת, במשטרת מחוז ש"י התייחסו בביטול לטענות לפיהן אנשיה עשו שימוש בכדורי גומי במהלך הריסת המבנים. במשטרה אמרו כי "הכדורים שנורו לעבר המתנחלים היו כדורי צבע ולא כדורי גומי וכי גם הכדורים הללו עברו את כל מדרג האישורים הרלוונטים, והשימוש בהם כנגד המתיישבים נעשה בעקבות הפרות סדר ובמטרה להפסיק את ההתפרעויות שהתרחשו בעת הריסת המבנים הלא חוקיים".

לטענת המתנחלים, 13 תושבים נפצעו במהלך הפינוי, כתוצאה מהאלימות המשטרתית. בעקבות האירוע, צפויות היום חסימות כבישים והפגנות ביהודה ושומרון.

במכתבו, כותב דיין כי "ממידע שהגיע אל מועצת יש"ע עולה שבמהלך הריסתם של כמה מבנים בחוות גלעד, עשו הכוחות שימוש באמצעי ירי חמורים שהדעת אינה סובלת אותם. מכוחות הביטחון הישראלים מצופה לנהוג באחריות ובשיקול דעת, אך קשה להשתחרר מהרושם שלא כך נהגו הכוחות הבוקר ולא בפעם הראשונה".

שלושה מבנים נהרסו

המשטרה וכוחות הביטחון עזבו את המאחז, לאחר שנהרסו שלושה מבנים שנבנו בניגוד לחוק. תושבי חוות גלעד הביעו זעם רב על היקף הכוחות שהוקצה להריסת המבנים, והשמיעו תלונות קשות על שימוש לכאורה באלימות על ידי השוטרים כלפי המתיישבים. לטענתם, כמה שוטרים אף ירו מטווח קרוב מאוד כדורי גומי על תושבי המקום.

המתנחלים טוענים בתוקף כי יש ברשותם תמונות של רימוני הלם וכן כדורי גומי בהם נעשה שימוש כנגדם, אך המשטרה הכחישה את הטענות, ומסרה כי המתנחלים יידו אבנים לעבר אנשיה. "כוחות הביטחון הגיבו באמצעים לפי מדרג הפרות הסדר. ככלל, האמצעים בהם השתמשו הכוחות הם לא-קטלניים ונועדו לבלום את ההתפרעויות", נמסר.

עדכון ראשון - 11:16

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully