וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצורים ופצועים במהלך הריסת מבנים בחוות גלעד

יהושע בריינר

28.2.2011 / 8:01

כוחות משטרה ומג"ב עצרו שמונה מתושבי חוות גלעד במהלך הריסת מבנים במקום. לטענת המתנחלים, 13 תושבים נפצעו במהלך הפינוי, כתוצאה מאלימות השוטרים. המשטרה מכחישה שימוש בכוח מופרז

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ועד מתיישבי השומרון)

כוחות משטרה ומג"ב עצרו הלילה (שני) שמונה מתושבי חוות גלעד, במהלך הריסת מבנים במקום. חמישה מהם נעצרו בחשד להחזקת סכין או דוקרנים, ואחד נעצר בחשד שהשליך אבנים על כוחות הביטחון. שני בני אדם נוספים נעצרו בחשד לכריתת עצי זית. בין העצורים גם איתי זר, מקים המאחז הקרוי על שמו של אחיו גלעד, שנהרג בפיגוע ירי.

לטענת המתנחלים, 13 תושבים נפצעו במהלך הפינוי, כתוצאה מהאלימות המשטרתית. בעקבות האירוע, צפויות היום חסימות כבישים והפגנות ביהודה ושומרון.

המשטרה וכוחות הביטחון עזבו את המאחז, לאחר ששלושה מבנים שנבנו בצורה בלתי חוקית נהרסו. תושבי חוות גלעד הביעו זעם רב על היקף הכוחות שהוקצתה להריסת המבנים, והשמיעו תלונות קשות על שימוש לכאורה באלימות על ידי השוטרים כלפי המתיישבים. לטענתם, כמה שוטרים אף ירו מטווח קרוב מאוד כדורי גומי על תושבי המקום.

המתנחלים טוענים בתוקף שיש ברשותם תמונות של רימוני הלם וכן כדורי גומי בהם נעשה שימוש כנגדם, אך המשטרה הכחישה את הטענות, ומסרה כי המתנחלים יידו אבנים לעבר אנשיה. "כוחות הביטחון הגיבו באמצעים לפי מדרג הפרות הסדר. ככלל, האמצעים בהם השתמשו הכוחות הם לא-קטלניים ונועדו לבלום את ההתפרעויות", נמסר.

"ראינו מה קורה שמשטר יורה על אזרחיו"

"זוהי הכרזת מלחמה עלינו", אומר בתגובה יהודה שמעון , מתושבי המאחז. "הגיעו לכאן באמצע הלילה כוחות עצומים של למעלה מאלף איש על מנת להרוס שלושה מבנים. אחד מהם הוא של חייל. איזה מסר זה מעביר לבחור שנותן עכשיו את גופו למען המדינה? ישנם אלפי צווי הריסה על מבנים של ערבים פה באזור שצריך להרוס, כמו למשל מסגד לא חוקי בכפר בורין, אבל המנהל האזרחי טוען שאין לו מספיק כוח אדם. כנראה שלהרוס מבנים של יהודים שמשרתים את המדינה אפשר להקצות מאות לוחמים ומשתמשים אפילו באמצעים כמו מזל"טים כנגדנו. אין ברירה, על התושבים ביישובים להתעורר בהקדם".

ח"כ מיכאל בן ארי (איחוד לאומי) אמר, כי "רק הליכוד יכול לירות כדורי גומי על מתיישבים ולהמשיך להילחם ביהודים ולהחריב בתים. בזמן שההתנתקות הביאה עלינו גראדים בבאר שבע, עסוקים נתניהו ואהרונוביץ' בחורבן ובפגיעה חסרי תקדים במתיישבים. מה שרבין ואולמרט לא עשו עושה ממשלת ימין".

מארגון "נשים בירוק" נמסר: "אנו מוחים בתוקף על השימוש בכדורי גומי על ידי כוחות הביטחון נגד תושבי חוות גלעד. האחריות לפועים במקום מוטלת על ראש הממשלה נתניהו, שצריך להפסיק להסתתר מאחויר שר הביטחון ברק. את סופם של משטרים היורים על אזרחיהם אנו רואים במדינות סביבנו".

מוועד מתיישבי שומרון נמסר: "ההרס והאלימות בחוות גלעד הם מעשי התגרות של אהוד ברק במתיישבים כתגובה לדרישה בכנסת להפקיע ממנו את סמכויות מתן אישורי הבנייה וניסיון לשקם את מעמדו בשמאל, לאחר שהתברר שרשימתו תימחק בבחירות הבאות. ברק, כמו שאר שונאי ההתיישבות יישאר הערת שוליים בהיסטוריה היהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully