וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייסת הכיבוי ממריאה: נבחרו מטוס ומפקד

יהושע בריינר

27.2.2011 / 17:01

מפקד חיה"א מינה מפקד לטייסת הכיבוי על שם אלעד ריבן, המתנדב בן ה-16 שנספה בשריפה בכרמל. כמו כן, נבחר דגם המטוס: אייר-טרקטור AT-802 שמסוגל לפעול כ-10 שעות ולשאת כ-3 טונות מים

טייסת הכיבוי על שמו של הנער אלעד ריבן יוצאת לדרך: מפקד חיל האוויר האלוף עידו נחושתן מינה השבוע קצין בדרגת סא"ל לפקד על הטייסת החדשה שקרויה על שמו של מתנדב כיבוי האש בן ה-16 שנספה בשריפה בכרמל.

בשבוע שעבר נקבע גם הדגם של מטוס הכיבוי אותו תפעיל הטייסת, לאחר שחברת "אלביט מערכות" ביחד עם חברת "כימניר" זכו במכרז של משרד הביטחון לאספקה של שבעה מטוסי כיבוי שישרתו תחת הטייסת החדשה. המטוס שנבחר הוא האייר-טרקטור האמריקאי מדגם AT-802, המשמש כמטוס ריסוס וכיבוי ומסוגל לשאת למעלה משלושה טון מים או חומר מעכב בעירה. כמו כן, ביכולתו לאסוף מים מהים התיכון או ממאגרי מים.

לאור החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים את הטייסת בהקדם האפשרי, בחיל האוויר מעריכים כי היא תוכל להגיע לכשירות ראשונית כבר בקיץ הקרוב.

מפקד הטייסת - טייס "הרקולס"

צוות המטוס כולל שני אנשים ולטענת היצרן הוא מסוגל לשהות קרוב לעשר שעות באוויר. כיום משתמשות במטוס מספר מדינות ובהן ארה"ב, ספרד, קרואטיה וקנדה. בשלב זה לא ברור באיזו מתכונת תפעל הטייסת, כאשר נבדקת האפשרות של שילוב טייסי חברת 'כימניר' תחת פיקודו של חיל האוויר. עמדת חיל האוויר היא כי הטייסת תיועד אך ורק למשימתה המרכזית, כיבוי שריפות, ולא לשום משימה אחרת.

מי שמפקד על הקמת הטייסת הוא קצין בדרגת סא"ל שמונה לתפקיד בשבוע שעבר. הקצין הוא טייס מטוסי "הרקולס" בהכשרתו, אשר שירת גם כמפקד יחידת ההעמסה של חיל האוויר. בשלב זה גם לא ברור באיזה בסיס תוצב הטייסת החדשה, כאשר אחת האפשרויות שנבחנות היא הצבת המטוסים בבסיס שדה דב, זאת בשל קרבתו למוקדי שריפה פוטנציאליים.

בחיל האוויר רואים את הטייסת כפעילה לא רק בהקשר של שריפות כדוגמת השריפה הגדולה בכרמל, אלא בעיקר בהקשר של סבבי לחימה עתידיים. על פי ההערכות, ירי טילים אל עורף המדינה יוביל בין היתר גם לשריפות רבות שיהוו את עיקר פעילותה של הטייסת.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully