וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר לקריאה ראשונה: איסור הטלת חרם על ישראל

פנחס וולף

15.2.2011 / 16:06

ועדת החוקה אישרה בהכנה לקריאה ראשונה הצעת חוק, האוסרת לקרוא להטיל חרם על ישראל. בעוד שרי הממשלה תמכו בהצעת החוק, הדרג המקצועי במשרדי המשפטים והחוץ הביעו התנגדות

ועדת החוקה אישרה היום (שלישי) בהכנה לקריאה ראשונה הצעת חוק, האוסרת לקרוא להטיל חרם על ישראל. לדברי יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, שהיה מיוזמי הצעת החוק, "הצעת החוק הזו באה לתת מענה לתופעה של חרם אקדמי וכלכלי שלאחרונה מתרבה בישראל. לא יתכן שמדינת ישראל תיתן יד למחרימים את ישראל באשר היא, או חברות ישראליות הנפגעות מחרם, רק בשל העובדה שהן נמצאות בשטחי ישראל. אם בארצות הברית ישנו חוק מקביל האוסר להחרים מדינות ידידותיות כישראל, קל וחומר שיש מקום לחוק כזה גם כאן, שישים סוף לחתרנות הבלתי נלאית של שונאי ישראל".

במהלך הדיון בוועדה התברר כי בעוד שרי הממשלה תמכו בהצעת החוק, הדרג המקצועי במשרדי המשפטים והחוץ הביעו התנגדות. נציג משרד החוץ אמר בדיון כי, "החרם על ישראל זה ניסיון לקעקע את מדינת ישראל, על ידי קעקוע מוסדותיה הדמוקרטיים. זה קצת יותר חמור ממה שאחרים מגדירים, אבל הצעת החוק הזו לא מועילה במאבק נגד החרם הבינלאומי ויכולה אפילו לפגוע בו. המאבק צריך להתקיים דווקא בחו"ל במדינות שונות. זה פוגע בחופש הפעולה של משרד החוץ".

ח"כ טלב אסנע (רע"ם-תע"ל) אמר בתגובה לאישור, כי "הצעת החוק מצטרפת לאווירה הקיימת. למה לא הכניסו סעיף שיאסור להתנגד למדיניות הממשלה? החוק נועד לסתימת פיות ולמנוע התנגדות לכיבוש שאינו לגיטימי ואינו חוקי. זה טירוף מערכות. אתם מדרדרים את הכנסת לתת רמה בחקיקה".

ממלא מקום יו"ר סיעת קדימה, ח"כ יוחנן פלסנר אמר לאחר אישור הצעת החוק בוועדה כי, "הצעת החוק נועדה במקור להילחם בתופעה שבה מדינות וגופים זרים מטילים חרם כלכלי על מדינת ישראל, ובמקביל ממשיכים לקבל כספים מהמדינה. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם, שינה את החוק, והפך אותו לחוק שכל כולו מתמקד בהגבלת חופש הביטוי של תושבי ואזרחי מדינת ישראל. קדימה ביקשה לדחות את ההצבעה על רקע השינויים שבוצעו לאור ההתנגדות החריפה שלל הגורמים המקצועיים, לרבות היועצת המשפטית של הוועדה. מדובר בהתנהלות חסרת אחריות שתגרום נזק מדיני וכלכלי למדינת ישראל. לאור הנתונים, קדימה דון בסוגיה ותגבש את עמדתה בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully