וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: קרא לקצין 'בוגד', חברו למאחז: לא קללה

יהושע בריינר

15.2.2011 / 11:27

צעיר מהמאחז חוות גלעד חשוד שקרא לקצין צה"ל ממוצא דרוזי בכינויים "בוגד" ו-"גוי". ראשי המאחז: "אנחנו מגנים כל קללה לעובדי ציבור, אבל אין הצדקה למעצר. 'בוגד' זו לא קללה"

צעיר תושב המאחז חוות גלעד שבשומרון נעצר אתמול (שני) על ידי משטרת ש"י בחשד שקילל קצין צה"ל ממוצא דרוזי, ואף איים עליו. בתחילת השבוע הגיע לאיזור המאחז כוח של המינהל האזרחי וצה"ל, לטובת סיור מקדים לקראת עונת החריש המתקרבת. על פי החשד, במהלך הסיור החלו דין ודברים בין אחד מקציני צה"ל שהיו במקום לבין החשוד, שבמהלכו קרא האחרון לעבר הקצין "בוגד" ו-"גוי". עם תום הסיור הגיש הקצין תלונה למשטרה, ואתמול כאמור נעצר החשוד בצומת ג'ית שבשומרון, בחשד להעלבת עובד ציבור ואיומים. היום הוא שוחרר לביתו ללא תנאים מגבילים, למרות התנגדות המשטרה, שרצתה לשחררו בתנאים מגבילים.

גורמים במערכת הביטחון הביעו באחרונה תרעומת על כך שקצינים בני מיעוטים נתקלים לעתים קרובות בקללות גזעניות, בעיקר במהלך אירועים שיש בהם חיכוך מול צעירים ביהודה ושומרון. גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי "בסופו של דבר מדובר באנשי כוחות הביטחון, וכשהם נתקלים בהערות גזעניות על רקע מוצאם – זו יריקה בפרצופם על תרומתם לביטחון המדינה".

בחוות גלעד גינו הבוקר את האירוע, ואמרו כי "גם אם הדברים נאמרו על ידי תושב המאחז, הם אינם ראויים למעצר. אנחנו מתנגדים לקללות נגד עובדי ציבור, בוודאי מכוחות הביטחון, אבל צריך לשים את הדברים בפרופורציות" אמר איתי זר, מראשי המאחז. "ייתכן שבלהט האירוע נאמרו דבירם חריפים, אך הם אינם אמורים להעליב אף אחד. גוי וערבי אינם קללה, בוגד אולי איננה מילה יפה, אך איננה עולה לכדי העלבת עובד ציבור".

פרקליטו של החשוד, עו"ד יוסי לין, המייצג את העמותה מטעם עמותת "חננו", אמר בתגובה כי מרשו מכחיש את החשדות נגדו, וכי הוא מאמין שהוא ישוחרר ממעצר בתוך זמן קצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully