וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת שללה את הפנסיה של עזמי בשארה

15.2.2011 / 0:00

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק שנועד לשלול מח"כ לשעבר בשארה את כספי הפנסיה שלו, בגין סירובו להתייצב לחקירה על שת"פ עם חזבאללה. ח"כ טיבי זועם: "למה לא שללו לכהנא?"

הכנסת שללה אמש (שני) את כספי הפנסיה של ח"כ לשעבר עזמי בשארה, בעקבות בריחתו של האחרון מהארץ, וסירובו להתייצב לחקירה נגדו בחשד ששיתף פעולה עם חיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה. שלילת כספי הפנסיה אושרה על ידי הכנסת בקריאה שניה ושלישית, ברוב של 36 תומכים מול 11 מתנגדים.

את הדיון במליאה פתח יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד), כשהכריז כי "גם לטירוף יש גבול. בוגד לא יקבל כספים מאותם אזרחים אליהם הוא סייע לכוון טילים. הפסקנו להיות פראיירים. החוק בא לשלול את תשלומי השכר והפנסיה והתשלומים הנלווים אליהם, במקרה שבו נמנע חבר כנסת, מכהן או לשעבר, מלהתייצב לחקירה, למשפט או לריצוי עונש כתוצאה מחשד או מהרשעה בביצוע עבירות קשות מאוד".

לוין המשיך ואמר כי "לא ניתן להמשיך במצב אבסורדי בו חבר כנסת לשעבר מנצל זכויות יתר כדי להימלט מהדין ולהמשיך לקבל את אותם תשלומים המגיעים לו כביכול". על פי הצעת החוק, אם בתוך שנה הוא יתייצב לתחקיר יוחזר לו רטרואקטיבית הכסף שנלקח ממנו.

על פי בדיקה שערך ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו) מול חשב הכנסת, בשארה קיבל למעלה מחצי מיליון שקלים מהמדינה מאז שברח מישראל. עד כה קיבל בשארה פנסיה חודשית בסך 7,246 שקלים, שהצטברה ל-316,993 שקלים, וכמו כן זכה ל-195,524 שקלים כ"מענק הסתגלות".

"מטילים עונש שכלל לא קשור לחשד"

מנגד, חברי הכנסת הערבים הביעו זעם על החוק. יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, אמר כי, "רוצים להפוך את הבית הזה לבית הזיות, תוך שימוש באמצעים פופוליסטיים. זו הצעת חוק המכשירה גניבה ככלי לגיטימי. הכנסת מאבדת לא רק את המוסר אלא גם את הבושה. מובילים את הבית הזה ואת המדינה הזאת למקומות מסוכנים. הצעת החוק לא תפיל את עזמי בשארה, אך תפיל את עמוד השדרה המוסרי".

ח"כ הכנסת חנין זועבי (בל"ד) אמרה כי "מדובר בחוק פוליטי. מטילים עונש שבכלל לא קשור לחשד, ויש בו פגיעה חמורה בזכויות האזרח. בשארה הצליח להוציא את השפיות מחברי הכנסת, אפילו כשהוא רחוק כל כך. החוק משקף את יצר הנקמה בקרב חברי הכנסת".

חברות הכנסת ציפי חוטובלי ומירי רגב (ליכוד) קראו במהלך דבריה של זועבי קריאות ביניים: רגב זעקה "לשלול לה את החסינות", וזועבי השיבה כי "אתם לא יכולים להתמודד עם בשארה, ואני מבינה את זה. זה גדול עליכם. הכנסת סובלת לא רק מגזענות אלא גם מסכיזופרניה – בחוק אחד מוחקים את זכות הקניין ובחוק אחר נותנים לזכות הקניין מעמד של יותר ממעמד בני אדם".

ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) אמר כי "לפני שנים רבות ישב בכנסת ח"כ בשם מאיר כהנא, ימח שמו וזכרו, ואף אחד לא חשב שצריך לשלול ממנו את הפנסיה. היש צביעות גדולה מזו? וכי למה? כי הוא יהודי. ליהודים מותר. רצו לראות את חבר הכנסת לשעבר באזיקים, כשלא הצליחו, לקחו את כספו באקט של הכנסת הפאנטית והמטורפת ביותר שהיתה".

יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, גם הוא מיוזמי החוק אמר לאחר אישור החוק, כי "הכנסת אישרה הערב חוק שיפסיק אחת ולתמיד את הניצול הציני שמאפשר לחברי כנסת המואשמים בפגיעה בביטחון המדינה להמשיך לקבל תשלומים מכספי משלם המיסים. בשארה ברח מהארץ ולא עמד למשפט, אין סיבה להמשיך לתת לופרס וליהנות מכספי הציבור בו הוא בגד".

עדכון ראשון: 20:38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully