וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעללות השוטרים בפלסטיני: בוטל האישום האחרון

גלעד גרוסמן

10.2.2011 / 0:00

מח"ש חזרה בה מכתב האישום נגד שוטר יס"מ, שהואשם בהתעללות בפלסטיני בת"א יחד עם שלושה שוטרים נוספים. במח"ש מבטיחים: "יינקטו נגדו צעדים משמעתיים"

המחלקה לחקירות שוטרים החליטה אמש (רביעי) לחזור מכתב האישום נגד שוטר יס"מ שהואשם בתקיפה והתעללות חמורה בעצור פלסטיני שנעצר בחשד לגניבת אופנוע. זאת לאחר שבחודש יולי בוטלו כתבי אישום נגד שלושת השוטרים הנוספים שהואשמו בפרשה.

לפני כשנה הוגש כתב אישום נגד ארבעת השוטרים, בו הם הואשמו בהתעללות בחסר ישע, מעשה מגונה, תקיפה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. בכתב האישום נטען שהארבעה התעללו בפלסטיני בשם עלאן אבו נג'מה, שנעצר בצומת בית חגי בחשד למעורבות בגניבת אופנוע. בין השאר נטען ששוטר היס"מ, הנאשם העיקרי בפרשה, ניסה לנעוץ את נשקו בישבנו של אבו נג'מה, השתין לעברו והבריש את ראשו במברשת לניקוי אסלות. שוטרי הבילוש עמדו וצפו במתרחש, כאשר אחד מהם החזיק בידו טלפון סלולרי ודימה שהוא מצלם את האירוע. בהמשך הם גם היכו את אבנו נג'מה כשניסה להתנגד להתעללות.

כתבי האישום הוגשו אף שבמח"ש טענו כי השוטרים סירבו לשתף פעולה ולא מסרו גרסאות אמיתיות לגבי ההתרחשות בפרשה. לאחר שהוגשו כתבי האישום חודשה החקירה, ועלו ספקות באשר למעורבותם של שלושת שוטרי הבילוש, ובעקבות זאת החליטה מח"ש לחזור מכתב האישום לגביהם. עם זאת, הוחלט להמשיך במשפטו של הנאשם הרביעי. היום, זמן קצר לפני תחילת משפטו, הוחלט לחזור גם מכתב האישום נגדו, והתיק נסגר ללא נאשמים. במח"ש הסבירו שההחלטה על סגירת התיק נבעה משקילה מחודשת של הראיות לאחר שהשוטר מסר לראשונה גרסת אמת.

ממשרד המשפטים נמסר כי "לקראת תחילת שלב הראיות בתיק שהתנהל נגד השוטר, הסכים הנאשם, לראשונה בפרשיה זו, למסור למח"ש גרסת אמת. לאחר שגרסתו נבדקה הגיעה מח"ש למסקנה ששיבוש החקירה ע"י כל השוטרים המעורבים בפרשה זו לא מאפשר את המשך ההליכים פליליים נגדו ולכן מח"ש, המחויבת לבחון את מצב הראיות בכל שלב של ניהול התיק, החליטה לחזור בה מכתב האישום. כמו כן עניין התנהלותו של השוטר בחקירה יועבר לטיפולה של מחלקת משמעת במשטרת ישראל לנקיטת צעדים משמעתיים נגדו. מכלול מסקנות החקירה והטיפול בפרשה זו נבחנות בימים אלה בידי מח"ש והן תובאנה לעיונם של הגורמים הרלבנטים בזמן הקרוב".

עדכון ראשון: 23:06 - 9.02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully