וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה החליטה: מתקן לקליטת גז יוקם מול חדרה

אריאל נוי

8.2.2011 / 21:41

למרות התנגדות נציגי עיריית חדרה, החליטה המועצה הארצית לתכנון ובנייה להקים מתקן לקליטת גז טבעי מול חופי העיר. המועצה דחתה את הטענות כי המתקן מסכן את תושבי האזור

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה בישיבתה היום (שלישי) בראשות מ"מ מנהל מנהל התכנון במשרד הפנים, דורון דרוקמן, על מיקום מתקן לקליטת גז טבעי נוזלי (גט"ן) באתר "חדרה מערב", מערבית למזח הפחם הקיים. המתקן יאפשר ייבוא וקליטת גז טבעי ממכליות דרך הים, והוא ימוקם במרחק מינימאלי של 2,400 מטרים מהחוף ובעומק של 30 מטרים, המהווה טווח ביטחון במקרה של תרחיש מסוכן.

המתקן מוקם כחלק ממאמץ כללי להגדלת וגיוון מקורות הגז הטבעי למשק, לאור העובדה שהגז הטבעי צפוי להפוך למקור האנרגיה העיקרי של המדינה לקראת סוף העשור הנוכחי. המתקן יהווה פלטפורמה ימית המעוגנת בקרקעית הים, אליה תהיה קשורה אונייה קבועה בה יבוצעו תהליכי עיבוד הגז, אחסונו והעברתו אל החוף.

בפני המועצה הארצית הוצגה עמדת משרד התשתיות שהצביעה על נחיצות המתקן והשתלבותו בתכנון משק הגז, וכן עמדת מערכת הביטחון ומשרד הגנת הסביבה התומכות במיקום שהוצע. נציגי עיריית חדרה התנגדו למיקום מנימוקים סביבתיים, בטיחותיים ותכנוניים.

המועצה השתכנעה שהמתקן לא מסכן את תושבי חדרה, וכי חלופה זו עדיפה על פני חלופות אחרות בהיבטים רבים. לאור החלטת המועצה הארצית, מנהל התכנון, בשיתוף עם משרד התשתיות הלאומיות, יפעל לקידום מהיר של תכנית מתאר ארצית למתקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully