וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס: ישראל העדיפה שסלימאן יירש את מובארק

מסמכי ויקיליקס חשפו כי בשנת 2008 התקיים קשר הדוק בין סגן נשיא מצרים עומאר סלימאן ובין משרד הביטחון הישראלי. ע"פ המסמכים, סלימאן היה המועמד המועדף על ישראל לרשת את מובארק

"ויקיליקס" מתערב גם בחילופי השלטון במצרים: מסמכי תשדורת שנחשפו באתר ההדלפות מגלים כי סגן נשיא מצרים החדש עומאר סלימאן היה המועמד המועדף על ישראל לכהן כנשיא ולתפוס את מקומו של הנשיא המכהן חוסני מובארק. על פי המסמכים, סלימאן היה בקשר טלפוני יום-יומי עם ישראל באמצעות קו טלפון מיוחד שקישר בין קהיר לתל אביב.

מסמכי התשדורת בין דיפלומטים ישראלים לאמריקאים שנכתבו ב-2008 חושפים את שיתוף הפעולה בין סלימאן לבין ממשלות ארה"ב וישראל וכן את עניינו הרב של דיפלומטים משני הצדדים ביורשיו הצפויים של הנשיא מובארק. כמו כן, מדגישים המסמכים את העמדה הרגישה שמבקשת מצרים לתפוס, כמעצמה הערבית הגדולה במזרח התיכון שלה קשרים חזקים עם ארה"ב וישראל.

במסמכים מצוטט יועצו לענייני מודיעין של שר הביטחון אהוד ברק, דוד חכם, באומרו כי משלחת ישראלית למצרים בראשותו של ברק התרשמה מאוד מסלימאן והוסיף כי הוא "המום" מ"מראה גילו של הנשיא מובארק והשפה בה השתמש".

"חכם היה מלא שבחים לסלימאן, ואמר כי הוקם 'קו חם' בין משרד הביטחון הישראלי ושירותי הביטחון הכלליים במצרים ונעשה בו שימוש יום-יומי", נכתב במסמכים. "חכם ציין עוד כי הישראלים מאמינים שסלימאן יכהן לפחות כנשיא זמני אם מובארק ימות או יאבד את יכולתו להנהיג. אנחנו מחכים לניתוח של השגרירות בקהיר לגבי אפשרויות ירושת המנהיגות, איך אין ספק שלישראל הכי נוח עם עומאר סלימאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully