וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

63 ח"כים לנתניהו: עצור את עליית מחיר הדלק

1.2.2011 / 20:03

כמחצית מהח"כים חתמו על עצומה שיזמה ח"כ רונית תירוש הקוראת לרה"מ נתניהו להתערב ולעצור את עליית מחירי הדלק. "דוגמאות על העלול להתרחש כשציבור קורס תחת נטל גזרות לא חסרות"

חברי כנסת רבים הביעו את מחאתם נגד העלאת מחירי הדלק: ביום בו מחירי הדלק הגיעו לשיא של כל הזמנים, החתימה ח"כ רונית תירוש (קדימה) 63 חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, מימין ומשמאל, דתיים, חילוניים וחרדים, על "עצומת הדלק של הח"כים" בדרישה מראש הממשלה לעצור את עליית המחירים.

בעצומה שנשלחה הערב (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו נכתב: "אנו חברי כנסת מכל סיעות הבית, קוראים בזאת לראש ממשלת ישראל להוריד את המס על הבלו ולעצור לאלתר את עליית מחירי הדלק. למגמה המדאיגה, ולפיה למחירי הדלק שהיו אך לפני שנתיים פחות מחמישה שקלים לליטר והמריאו בשבועות האחרונים לשיא של כל הזמנים – 7.26 שקלים לליטר, יש גם השלכות על מחירי התחבורה הציבורית, החשמל והתעשייה. מצב זה פוגע בשכבות החלשות ובמעמד הביניים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על המכתב חתמו גם שלושה חברי כנסת מהליכוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נכתב, כי "עליית מחירי הדלק לאחר עליית מחירי המים, הדיור, הארנונה ומוצרי היסוד יצרו מצב בלתי אפשרי, ודוגמאות על העלול להתרחש כשציבור קורס תחת נטל גזרות הממשלה אינן חסרות בימים אלה. אנו קוראים לראש הממשלה להיות קשוב לרחשי לב הציבור ולגלות רגישות למצוקות, ולבטל את העלייה האחרונה במחירי הבלו והדלק".

על המכתב חתמו גם שלושה חברי כנסת מהליכוד: יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה-הכהן, וחברי הכנסת דני דנון וציפי חוטובלי. מלבדם חתמו 23 חברי כנסת מקדימה, ביניהם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני ויו"ר הסיעה דליה איציק, שישה ח"כים מישראל ביתנו, שני חברי הכנסת מטעם הבית היהודי, חמישה ח"כים מהעבודה, ביניהם השרים לשעבר בנימין בן אליעזר ואבישי ברוורמן, שלושה מהאיחוד הלאומי, שניים מיהדות התורה, שישה מש"ס, שלושה מחד"ש וכל חברי הכנסת של סיעות רע"ם-תע"ל, מרצ ובל"ד.

ייתכן שחברי כנסת רבים נוספים היו חותמים על העוצמה, אלא שלאחר שהושגו חתימות של יותר ממחצית חברי הכנסת, הפסיקה תירוש להחתים ח"כים נוספים. לדבריה, "הפניה אל ראש הממשלה חוצה מפלגות, ואינה באה ממקום פוליטי, אלא מעמדה אנושית ומוסרית. זעקת מעמד הביניים והשכבות החלשות חייבת להישמע, וחברי הכנסת חייבים להשמיע אותה, ואני מברכת על התגייסותם לשם כך. לא נפסיק לפעול עד שהמס המוגזם והמיותר על מצרך כל כך בסיסי ייעלם מן העולם".

  • עוד באותו נושא:
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully