וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפצע אנוש בצניחה ותובע מיליונים מהטייס

גלעד גרוסמן

31.1.2011 / 12:49

צעיר שנפצע אנושות לאחר שהתרסק בטיסה במצנח ממונע תובע מיליונים מגורמי התעופה שלדבריו "העלימו עין" מכך שהטייס פעל ללא אישור והרישיונות הנדרשים

צעיר בן 18 שהתרסק במהלך טיסה במצנח ממונע תובע 2.5 מיליוני שקלים מהטייס שהטיס את המצנח ומהרשויות שלדבריו אחראיות על המחדל שהוביל להתרסקות. התביעה הוגשה נגד רשות התעופה האזרחית, העמותה הישראלית של טייסי מצנחי ממ"גים (מצנח ממונע גלגלי), חברת הביטוח" כלל" וכאמור, כנגד הטייס.

על פי התביעה, שהוגשה על ידי עורכי הדין ניסים פרחי ואריאל פרוייליך לבית משפט השלום בפתח תקווה, באוגוסט 2007 יצא התובע לטיסה בערבה, כאשר לפתע נקרעו מיתרי המנצח, ווכתוצאה מכך הוא התרסק מגובה של כ-50 מטרים. התובע הובהל לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע כשהוא מונשם ומורדם. בבית החולים אובחנה אצלו חבלה רב-מערכתית, כולל חבלת ראש עם דימומים מוחיים, שברים בצלעות ובחוליית הצוואר וכן חבלה בריאה. התובע שוחרר לביתו רק כשלושה חודשים לאחר התאונה, כשלטענתו הוא עדיין סובל משורה של כאבים, מגבלות וקשיים פיזיים ונפשיים.

"הותירו את התחום פרוץ"

בדו"ח שחיבר חוקר התאונות הראשי של משרד התחבורה, נקבע כי אם המצנח היה מובא לבדיקה תקופתית, קרוב לוודאי שהיה נפסל לטיסה. עוד נקבע כי הטייס ביצע תמרונים חריפים במהלך הטיסה, אשר גרמו לעומסים חריגים על מיתרי המצנח שהובילו לקריעתם. לטענת התובע, רשות התעופה ועמותת טייסי הממ"גים התרשלו בכך שלא התקינו תקנות הנוגעות לטיסות במצנחים.

"הותירו את התחום פרוץ, כאשר כל בעל ממ"ג עושה כאוות נפשו, ולא הפיקו לקחים מתאונות קודמות", נכתב בתביעה. עוד נטען, כי העמותה, שידעה על עברו הבעייתי לכאורה של הטייס, לא עשתה דבר כדי למנוע את המשך פעולתו, וכי רשות התעופה "העלימה עין" מכך שהטייס מטיס, מלמד ופועל ממנחת לא מאושר וללא הרשיונות הנדרשים.

ממשרד התחבורה נמסר בשם רשות התעופה כי "המשרד יגיב לתביעה בבית המשפט ולא באמצעי התקשורת". יו"ר העמותה הישראלית של טייסי מצנחי ממ"גים, יורם מליון, מסר בתגובה: "נושא עומד כרגע בפני בית המשפט,ואת טענתנו נפרוש בפני בית המשפט בפרוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully