וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 שנות מאסר לסופר אמיר מח'ול שהורשע בריגול

קובי מנדל

30.1.2011 / 9:26

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר 9 שנות מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי על הסופר אמיר מח'ול, שהורשע בריגול לחיזבאללה בשנת 2008

אבישי גולן

(צילום: אבישי גולן, עריכה: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (ראשון) תשע שנות מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי על הסופר אמיר מח'ול, אשר הורשע בריגול, מגע עם סוכן חוץ ועבירות נוספות שאיימו על ביטחון המדינה.

אב בית הדין, יוסף אלרון, ציין כי "הנאשם קיים באופן מתמשך קשר באמצעות אינטרנט מוצפן עם מפעיליו בחיזבאללה, בו העביר להם מעת לעת ידיעות על פי בקשות הארגון. בדרך זו והעביר לפחות 10 תשדורות מוצפנות ומסר למפעיליו. בנוסף העביר מח'ול שמות של שישה ישראלים, תושבי חיפה סכנין ואום אל פחם, אשר להערכתו ניתן יהיה לגייסם לפעילות בארגון. כמו כן התבקש להעביר מידע אודות מקום מגוריו של ראש השב"כ וסידורי אבטחה בביתו, וכן מידע על נסיעת שיירות האבטחה של ראש הממשלה ושר הביטחון".

לפני כשלושה חודשים חתמו הפרקליטות ומח'ול על הסדר הטיעון, לאחר משא ומתן שנערך בין הצדדים לבקשת ההגנה. בכתב האישום המתוקן הושמט הסעיף של סיוע לאויב במלחמה. הפרקליטות ביקשה להטיל על מח'ול עונש של 10 שנות מאסר בפועל, בעוד שההגנה ביקשה להטיל עליו עונש של 7 שנות מאסר בפועל וכן מאסר על תנאי לשיקול דעת בית המשפט.

אמיר מח'ול, סופר ויו"ר איתג'אה, עמותת הגג של העמותות הערביות בישראל, הואשם בחודש מאי במספר עבירות ביטחונית. העבירות המיוחסות לו: ריגול חמור, מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לסיוע לאויב וסיוע לאויב בזמן מלחמה. לפי כתב האישום, נפגש מח'ול במהלך שנת 2008 עם סוכן חיזבאללה בדנמרק והביע הסכמה לשמש כמקור מידע חשאי עבור הארגון השיעי. מח'ול, בן 52, נעצר בתחילת חודש מאי על ידי השב"כ והמפלג הכלכלי-בטחוני ביחידה הארצית לחשיפת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully